پیشنهاد خالق هری پاتر به همتایان مصری

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۱۰

جی.کی‌رولینگ خالق هری‌ پاتر و یکی از ثروتمندترین نویسندگان زن جهان اگرچه الهام‌بخش بسیاری از نویسندگان زن مصری است اما نویسندگان بسیاری نیز در مصر هستند که شهرتی برابر با وی در جهان ادبیات دارند.

به نقل از ‌ای‌جی استریت، چند روز پیش نویسنده صاحبنام و خالق مجموعه داستان‌های هری پاتر، جی.کی‌رولینگ در ملاقات با نویسنده جوان زن مصری با کلمات و عبارات تشویق‌آمیز گفت‌وگو کرد. نویسنده جوان از محدودیت‌هایی که برای نوشتن داشت صحبت کرد و به رولینگ گفت: شما الهام‌بخش من برای نوشتن هستید با این وجود، در مصر، دختران آزادی‌های زیادی ندارند. مخصوصا در مقایسه با مردان. وقتی در برابر آنها بایستی و بگویی من نویسنده‌ام تنها کاری که آنها می‌کنند خندیدن است.

رولینگ در پاسخ به این دختر جوان گفت: اجازه نده خندیدن دیگران تو را از اهداف و آرزوهایت دور و جاه‌طلبی‌ات را تضعیف کند. با وجود آنکه رولینگ یکی از نویسندگان زن موفق در جهان است اما برای آنکه بتواند داستان‌های هری‌پاتر را به سرانجام برساند، برای انتشار مجموعه داستان‌هایش مجبور شد دستنوشته‌هایش را نزد ۱۲ ناشر ببرد تا سرانجام یکی از آنها با انتشار مجموعه آثارش موافقت کند. تلاش‌های جی.کی‌رولینگ و ممارست‌های وی برای انتشار آثارش این روزها الهام‌بخش نویسندگان زن مصری است. بسیاری از نویسندگان مصری با الهام از جی.کی‌رولینگ و پیگیری‌های وی برای قبولاندن اثرش به عنوان یک اثر متفاوت و پرمخاطب به ناشران، آثارشان را نه‌تنها در تاریخ ادبیات مصر بلکه در تاریخ ادبیات جهان ثبت کنند. اما در میان نوییسندگان زن مصری نویسندگانی نیز وجود دارند که بدون اتکا و الهام از شخصیت‌های ادبی و فرهنگی محدودیت‌هایشان را تبدیل به فرصت کرده‌اند. اهداف صوفی یکی از این نویسندگان زن مصری است که سال‌های زیادی در حال قلم زدن است. صوفی یکی از بااستعدادترین نویسندگان مصری است که نشریه هارپر نیز با این عنوان از او یاد کرده و آثارش را مورد تقدیر قرار داده است. او نخستین رمانش را در سال ۱۹۹۳ منتشر کرد. دومین رمان این نویسنده با عنوان «در چشم خورشید» یکی از موفق‌ترین آثار وی بود که به ۲۱زبان ترجمه شد و بیش از یک‌میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشت وحتی در فهرست نامزدهای جایزه ادبی من بوکر قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر