اعتراض هنرمند بریتانیایی به حفاری نفتی

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۴۵


مازیار معتمدی

گاردین

اول توری‌ها بودند، حالا چرچ دارد سوپرمیجرها را هدف قرار می‌دهد - شارلوت چرچ خواننده بریتانیایی قرار است جلوی دفتر اصلی کمپانی نفتی شِل در لندن آواز بخواند. این حرکت در اعتراض به چیزی است که او آن را «نقشه‌های مهمل» این کمپانی برای حفاری در قطب‌شمال خوانده است. کمپانی شل جزو سوپرمیجرها یا 6کمپانی بزرگ نفتی جهان است.

تهدید مبارزه قانونی و افزایش تنش حزب کار - در حالی که کمپین اندی برنهام و حامیان جرمی کوربین، نامزد بدل شدن به رهبر بعدی حزب کار بریتانیا، از نحوه مدیریت رقابت رهبری متمرد این حزب انتقاد کردند، هریت هارمن رهبر موقت این حزب مجبور شد به‌طور عمومی از سیاست‌های خود دفاع کند. او روی این نکته تاکید کرد که نتیجه رای‌گیری ماه آینده هر چه باشد، نهایی خواهد بود و دیگر تغییری در آن به وجود نخواهد آمد. او گفت: «هر کس انتخاب شود به صورت قانونی انتخاب خواهد شد و نتیجه پایدار باقی می‌ماند.»

واشنگتن پست

هجوم شرکت‌های اروپایی به ایران - هنوز جوهر تفاهمنامه تاریخی ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌یی‌اش خشک نشده بود که یک هواپیمای دولتی پر از زبدگان اقتصادی آلمان در تهران به زمین نشست. آنها نخستین موج از وزیران و تاجران اروپایی بودند که خود را به سرعت به بازاری رساندند که قرار است به زودی از شر تحریم‌های مشقت‌وار رها شود. حتی با وجود عدم اطمینان نسبت به اینکه پرزیدنت اوباما بتواند بر کنگره غلبه کند یا خیر، هتل‌ها و رستوران‌های تهران پر از خارجی‌هایی هستند که به دنبال قراردادهای جدید می‌گردند.

وال‌استریت ژورنال

داروی جدید با غوغای جنگ مبارزه می‌کند - ارتش ایالات متحده نگران از دست رفتن شنوایی سربازانش به دلیل صدای بلند سلاح‌ها و ماشین‌های جنگی خود است. به همین دلیل است که در کمپ فورت جکسون واقع در کارولینای جنوبی، محققان پزشکی مشغول تست کردن دارویی جدید هستند که ممکن است بتواند جلوی از دست رفتن شنوایی به خاطر صداهای بلند و مداوم را بگیرد. اگر این دارو بتواند تایید قانونگذاران فدرال را بگیرد، تبدیل به نخستین دارو در نوع خود خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر