اعداد و ارقام سخن می‌گویند

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۴

افزایش 10 تا 20درصدی وام‌های دانشجویی

رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزارت علوم با اعلام اینکه وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید 10 تا 20درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: امیدواریم با کمک از منابع موجود در صندوق با وجود کاهش اعتبار امسال جمعیت مورد استفاده نیز کاهش نداشته باشد.


بازنشستگی ۲۳هزار فرهنگی

مدیرکل امور مالی و ذی‌حسابی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی ۲۳هزار فرهنگی در سال ۹۳ گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۳، سال ۹۴ پرداخت می‌شود. علی کریمی خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که مربوط به‌سال 92 می‌شوند را تسویه کرده‌ایم اما هزینه فوت و ازدواج کارمندان را بدهکار هستیم.


ثبت‌نام ۶میلیون و ۷۰۰هزار نفر برای بیمه سلامت

معاون بیمه سلامت با اشاره به تعداد ثبت‌نام ۶میلیون و ۷۰۰هزار نفر درسایت بیمه سلامت، گفت: از این تعداد پنج میلیون و ۳۰۰هزار دفترچه بیمه تحویل متقاضیان شده است. به گفته محمدجواد کبیر، روزانه بین 20 تا 22هزار نفر در این سایت ثبت‌نام می‌کنند و ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.


کاهش 6/4درصدی ازدواج در سال جاری

مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: درپنج ماه نخست امسال288هزار و 183 ازدواج ثبت شده است که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته 4.6درصد کاهش یافته است. علی‌اکبر محزون تصریح کرد: در پنج سال گذشته به‌دلیل تحولات صورت گرفته در جامعه، آمار ازدواج منفی شده است و از سال 90 به بعد شاهد رشد منفی در ازدواج بوده‌ایم.

فرسودگی 40 درصد تخت‌های‌ بیمارستانی

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، 40درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده بوده و در برابر زلزله مقاوم نیستند. دکتر ایرج حریرچی افزود: در حال حاضر در کشور به‌ازای هزار بیمار، 1.7دهم تخت در بیمارستان‌ها داریم که این میزان در کشورهای دیگر سه تخت به ازای هر هزار بیمار است.


24هزار بن تخفیف برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از توزیع 24هزار بن کارت تخفیف لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبرداد. به گفته امرودی، این دانش‌آموزان را آموزش و پروش شناسایی و شهرداری نیز به آنها بن خرید ارایه می‌کند.


کودکان کار، 10درصد جمعیت بی‌سواد تهران

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش کودکان کار در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰سال هستند و ۱۰درصد جمعیت بی‌سواد شهر تهران را تشکیل می‌دهند. آیت جعفری افزود: یکی از برنامه‌های مبارزه با بی‌سوادی، آموزش کودکان کار در گروه سنی 10 تا 20سال است که برای ایجاد انگیزه و رغبت در کودکان کار برای ادامه تحصیل پاداشی را نیز در نظر گرفتیم؛ به‌گونه‌یی که در صورت شرکت در کلاس‌ها و قبولی در امتحانات پایانی به هر یک از این کودکان مبلغ 100هزار تومان به‌عنوان تشویق پرداخت می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر