بتمن کودکان بیمار کشته شد

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۳۴


مازیار معتمدی

واشنگتن پست

رهاشده در افغانستان - در گوشه‌یی خاک‌خورده از پایتخت افغانستان، خانواده‌ها هر روز با کامیون‌هایی که وسایل‌شان را کنار خیابان رها می‌کنند، از راه می‌رسند. آنها ازجمله 82هزار پناهنده ثبت ‌نشده افغان هستند که از ماه ژانویه تا به حال دارند از پاکستان بیرون رانده می‌شوند. 150هزار کارگر هم طی همین مدت از ایران اخراج شدند و بسیاری از آنها به هیچ چیز نرسیدند. شمیلا مالک 45ساله که در ماه مارس وارد این کشور شد، می‌گوید: ‌«زندگی در پاکستان سخت بود، ولی حداقل زندگی بود. اینجا ما هیچ‌کس را نمی‌شناسیم و کاری هم نیست. بچه‌های من باید الان مدرسه باشند ولی باید بروند قوطی پپسی جمع کنند. اگر می‌توانستیم همین فردا به پاکستان برویم این کار را می‌کردیم.» در آن سوی شهر هم صدها مرد پریشان و ماتم‌زده از نیمه‌شب جلوی دفتر دولتی پاسپورت ایستاده‌اند. تا ساعت 7صبح که این دفتر باز می‌شود، صف آنها به بیش از هزار نفر رسیده است. بسیاری از آنها بیکار هستند و می‌خواهند به هر طریقی شده کشورشان را ترک کنند و شغلی برای خود پیدا کنند.

ابرقهرمان کودکان بیمار در تصادف بزرگراه کشته شد - ماشین بتمن شب یک‌شنبه وارد پمپ بنزین شد و کودکانی که آنجا بودند به آن زل زدند و تماشایش کردند. لنی بی. رابینسون به این مساله عادت داشت. این مرد اهل ایالت مریلند که بیشتر به‌عنوان «بتمن بزرگراه29» شناخته می‌شود، سال‌ها بود که لباس این قهرمان ماسک‌دار را می‌پوشید و با ماشین طراحی ‌شده ویژه خود به بیمارستان‌های محلی می‌رفت تا چند لحظه کودکان بیمار را خوشحال و سرشان را گرم کند. چند دقیقه بعد، رابینسون به‌خاطر مشکلی که موتور ماشینش پیدا کرده بود در بزرگراه میان ایالتی شماره70 کنار زد و از ماشین خارج شد تا موتورش را کنترل کند. حدود ساعت 10:30شب یک تویوتا کمری با سرعت به ماشین بتمن او برخورد کرد و آن را به بدن او کوبید. به این ترتیب مرد 51ساله‌یی که صدها هزار دلار روی ماشین و لباس خود برای خوشحال کردن کودکان خرج کرده بود، جان خود را از دست داد.


نیویورک‌تایمز

هر قدر می‌خواهید پول بدهید؟ لذت و عذاب وجدان برای مشتریان رستوران- چقدر پیش آمده چیزی بخرید که احساس کنید ارزش پول‌تان را نداشته؟ اگر می‌توانستید خودتان قیمتش را تعیین کنید چطور؟ چه عواملی روی عددی که تعیین می‌کنید تاثیر خواهند داشت؟ سال‌هاست که این سوال‌ها گریبانگیر دانشمندان رفتارشناس بوده‌اند و آنها اغلب به مدلی به‌نام P.W.Y. W یا هرقدر دوست دارید بپردازید، روی می‌آورند. این ممکن است بهترین تصور فانتزی یک مشتری باشد، اما این روش که در رستورانی در ایالت نیوجرسی اجرایی شده، پیش‌بینی‌های محققان را تایید می‌کند. این آزمایش باعث به‌وجود آمدن مجموعه‌یی از رفتارها ازجمله اضطراب، شادی، شک، عذاب وجدان و بله، فرصت‌گرایی شدید شد.

یک آشپز محلی در ماه آگوست به مشتریان خود منویی بدون قیمت ارائه داد و آنها را تشویق ‌کرد که در رستورانش هر چه می‌خواهند سفارش دهند. وقتی مشتریان صورتحساب می‌خواهند، او می‌پرسد: «چقدر دوست دارید پرداخت کنید؟» و مشتریان هم تنها باید به درون خود نگاه کنند و بعد قیمت مدنظرشان را بگویند.


وال‌استریت ژورنال‌

نمایشگاه ایالتی آیووا گوشت را وارد سیاست می‌کند- طی چند روز گذشته نامزدهای امیدوار ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه در نمایشگاه ایالتی دموین واقع در آیووا پیش‌بند بستند و گوشت کباب کردند. در جهت گردش عقربه‌های ساعت، از سمت چپ بالا جب بوش، دونالد ترامپ، کارلی فلورینا، اسکات واکر، مایک هاکابی و بن کارسون در تصویر دیده می‌شوند.

اوباما خواستار قرارداد برای آغاز پروازها به کوبا تا پایان سال- مسوولان امریکایی می‌گویند دولت اوباما دارد برای دستیابی به قراردادی با کوبا تا پایان سال کار می‌کند؛ قراردادی که به مسافران اجازه خواهد داد سوار پروازهای تجاری بین دو کشور شوند و به این صورت بدون اینکه نیاز باشد کنگره تحریم‌های سفر را از میان بردارد، این کار انجام می‌شود. این تفاهم به خطوط هواپیمایی اجازه خواهد داد تا ماه دسامبر خدمات پروازی ثابت را بین دو کشور برقرار کند و به این ترتیب شاهد پراهمیت‌ترین گسترش اقتصادی و توریستی بین ایالات متحده و کوبا از دهه1950 تا به حال باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر