مارادونا خاطره گل قرن را زنده کرد

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۳۰

اسطوره فوتبال آرژانتین یاد و خاطره گل قرن را زنده کرد و در سفری که به تونس داشت با علی‌بن‌ناصر داور دیدار تاریخی انگلیس برابر آرژانتین در جام‌جهانی 1986 ملاقات کرد.

بیست‌ودوم ژوئن 1986 روزی تاریخی در فوتبال جهان به شمار می‌آید. در آن روز تیم ملی فوتبال آرژانتین در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 1986 مکزیک به مصاف انگلیس رفت و با درخشش اسطوره تکرار نشدنی خود مارادونا توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی برسد و در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برد. در آن دیدار مارادونا گلی را به ثمر رساند که بعدها نام گل قرن را به آن دادند. اسطوره فوتبال آرژانتین با ظرافت و زیرکی هر چه تمام‌تر توپ را با دست وارد دروازه پیتر شیلوتن کرد. انگلیسی‌ها اعتراض زیادی به علی‌بن‌ناصر داور تونسی بازی کردند اما او گل را حساب کرد تا آرژانتین در نهایت پیروز این دیدار شود.

اسطوره فوتبال آرژانتین در سفری که به تونس داشت با علی‌بن‌ناصر داور آن دیدار مشهور و تاریخی دیدار کرد و پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین را به او هدیه کرد تا به نوعی از این داور تونسی قدردانی کند. ال‌دیگو در صفحه اجتماعی خود در توییتر درباره این دیدار نوشت: در تعطیلات این هفته به تونس رفتم و در دیداری جالب و خاطره‌ساز علی‌بن‌ناصر را ملاقات کردم. پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین را به دوست خوبم بن‌ناصر هدیه کردم و او هم عکس آن گل خاطره‌انگیز را که روی دیوار آویزان کرده بود به من داد. مارادونا روی پیراهنی که به بن‌ناصر هدیه کرد این عبارت را نوشت: این پیراهن تقدیم به دوست ابدیم، علی. این داور تونسی بعدها که معلوم شد مارادونا آن توپ را با دست زده است این‌گونه واکنش نشان داد: من در آن صحنه به کمکم اعتماد کردم. او گل را درست اعلام کرد و من هم آن را قبول کردم. زدن آن گل و در مقطعی که آرژانتین در جنگ سر جزیره مالویناس نیاز به کسب روحیه ملی دوباره داشت، به نوعی پیروزی بر انگلیسی محسوب شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر