فرگی با استقلال کشورش مخالف است

۱۳۹۳/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۸۱

مازیار معتمدی| سر‌آلکس فرگوسن مربی افسانه‌یی شیاطین سرخپوش، پس از بازنشسته کردن خودش از دنیای فوتبال، به نظر می‌رسد بیشتر به مسایل سیاسی و اجتماعی توجه نشان می‌دهد. او که یکی از سردمداران مخالفت دادن رای «آری» به جدایی اسکاتلند زادگاهش از بریتانیاست، می‌گوید: اسکاتلندی‌هایی که مثل من در انگلستان زندگی می‌کنند، احساس نمی‌کنند که در کشوری دیگر در حال زندگی هستند. ما فقط در بخش دیگری از خانواده «پادشاهی متحده» زندگی می‌کنیم.

فرگوسن که همیشه از اسکاتلندی بودن خودش دفاع کرده بود و به عنوان یک ناسیونالیست شناخته می‌شد، این‌بار در جایگاهی متفاوت قرار گرفته است. او که دیدگاهی کاملا متفاوت با همنام خودش آلکس سالموند وزیر اول دولت محلی و رییس حزب ملی اسکاتلند دارد، در کمپینی که برای جمع‌آوری کمک مالی برای حمایت از استقلال یا عدم استقلال اسکاتلند به راه افتاد، 501 پوند به طرفداران عدم استقلال کمک مالی کرد. در حالی که جی کی رولینگ خالق جهان داستانی «هری پاتر» یک‌میلیون پوند دقیقا به همین منظور اهدا کرد، فرگوسن رقم 501 را به این دلیل انتخاب کرد که یک پوند بیشتر از رقم اهدایی سالموند به استقلال کشورش باشد. البته کمپین استقلال اسکاتلند تنها فعالیت سیاسی اجتماعی فرگوسن در روزهای اخیر نبود و او روز پنج‌شنبه با جان‌تری کاپیتان سابق چلسی و تیم ملی در کمپینی که برای جمع‌آوری کمک مالی در بزرگداشت روز 11‌سپتامبر به راه افتاده بود نیز شرکت کرد.

فرگوسن در حالی فوتبال را کنار گذاشت که سال پیش با انتشار کتابش درباره خاطراتش از فوتبال، عنوان نویسنده پرفروش‌ترین کتاب کشورش در سال 2013 را به نام خود کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر