«زیدان» در راه بازگشت به وطن

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۲۶۱

آخرین خبرها حکایت از آن دارد که زین‌الدین زیدان به عنوان گزینه‌یی جدی برای سرمربیگری مارسی مطرح است.

زین‌الدین زیدان بازیکن اسطوره‌یی فرانسه می‌تواند بازگشتی فراموش نشدنی به مارسی داشته باشد. با توجه به خروج نابهنگام مارچلو بی‌یلسا از صندلی سرمربیگری مارسی که شوک بزرگی برای هواداران این تیم ایجاد کرد، زیدان بازیکن شناخته شده فرانسوی به عنوان کاندیدای اصلی برای جایگزینی وی مطرح شده است. روزنامه اسپانیایی آ.اس با اعلام این خبر افزوده است زیدان که با رئال مادرید کاستیلا، تیم رده ب جوانان اسپانیایی کار می‌کند، حالا پیشنهادی هم برای شهر خودش دارد. درهمین حال نتایج یک نظرسنجی در میان خوانندگان روزنامه اکیپ فرانسه هم حاکی از این است که مارسی باید مدیری فرانسوی داشته باشد و زیدان در این نظرسنجی پس از یورگن کلاپ و اریک گرتس در مکان سوم برای این تیم است.

زیدان بازیکن پیشین تیم رئال مادرید درحالی که در حومه مارسی و در ۱۵کیلومتری این شهر‌زاده شده، هرگز به تیم شهر خودش بازنگشت و این درحالی است که به گفته روزنامه‌ها او همیشه از این بابت ابراز تاسف کرده است. مقامات مارسی پس از استعفای نابهنگام سرمربی آرژانتینی‌شان اعلام کردند هرکاری می‌کنند تا بهترین سرمربی را برای این باشگاه انتخاب کنند.

زیدان تا ۱۴سالگی در مارسی ماند و بعد به شهر کن فرانسه رفت که در کنار بردو یکی از دو شهری بود که او می‌توانست در آن سن در آنجا بازی کند. این بازیکن ۴۳ساله از زمانی که به تیم مربیان برنابئو پیوسته همراه رافا بنیتس و کارلو آنچلوتی کار می‌کند، اما پیشنهاد بازگشت به مارسی ممکن است برای او خیلی دلپذیر باشد.

زیدان درطول عمر حرفه‌یی خود سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان ازسوی فیفا (در ۱۹۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳) انتخاب شد. او یک بار جایزه بهترین بازیکن سال اروپا، یک بار جایزه پرارزش‌ترین بازیکن جام باشگاه‌های اروپا و یک بار جایزه بهترین بازیکن جام جهانی را دریافت کرده است و به قهرمانی جام جهانی، جام ملت‌های اروپا، جام باشگاه‌های اروپا، لیگ ایتالیا و لیگ اسپانیا نائل آمده‌ و از این‌رو می‌توان او را از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ دانست.

او در ضمن در فینال جام جهانی (سه بار) و در فینال جام باشگاه‌های اروپا گل زده است. او در فرانسه رده دومین فوتبالیست تاریخ فرانسه را به خود اختصاص داده است.

زیدان پس از مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ از فوتبال خداحافظی کرد و به این ترتیب رئال مادرید آخرین تیم باشگاهی و فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آخرین بازی حرفه‌یی او بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر