ترمز طلاق کشیده شد

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۸

وزیر ورزش و جوانان از کاهش شیب طلاق در یک‌سال گذشته خبر داد و اینکه لازم است تشویق به تشکیل زندگی و آسان‌سازی ازدواج جوانان به‌عنوان یک فرهنگ مورد توجه همگان قرار گیرد.

گودرزی همچنین ابراز امیدواری کرد که با افزایش تسهیلات لازم و بهتر شدن شرایط اقتصادی، جوانان بیشتری بتوانند به زندگی خود سامان بدهند.

حالا با انتشار این خبر حالمان کمی خوب شد، چند سالی می‌شود که عادت کرده‌ایم وقت و بی‌وقت آمار تکان‌دهنده طلاق را در رسانه‌ها و از زبان مسوولان بشنویم. هرچند که هنوز هم نگرانی‌ها برطرف نشده و باید این روند کاهش ادامه پیدا کند اما همین که شیب طلاق در سراشیبی قرار می‌گیرد، به تنهایی امیدوار‌کننده است. شاید بتوان این مساله را به گسترش خدمات مشاوره برای زوج‌های جوان و اقبال بیشتر مردم به مشاوره دانست، موضوعی که تقریبا تا یک‌دهه پیش کمتر کسی قدرت پذیرش آن را داشت و تا اسم از مشاوره می‌آمد همه در برابر آن موضع‌گیری می‌کردند.

در این خصوص هم لازم است، خدمات مشاوره خیلی بیشتر و ارزان‌تر از قبل در دسترس عموم افراد باشد. در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، حضور مشاور در محل کار افراد به عنوان یک خدمت از طرف کارفرمایان امری بدیهی است تا در بحران‌های مختلف آنها را کمک کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر