از جورج بوش پدر تا شاهرخ خان

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۴۰

مرکل و اشک دختر فلسطینی

ریم، نوجوان 13ساله فلسطینی در گفت‌وگو با صدراعظم آلمان گفت: من مثل هر کس دیگری در زندگی‌ام اهدافی دارم. می‌خواهم به دانشگاه بروم. این هدفی است که می‌خواهم به آن برسم. اما باوجود پناهندگی، این خانواده با خطر بازگردانده شدن به اردوگاه پناهجویان در لبنان رو‌به‌رو هستند. این دختر نوجوان گفت این شرایط به‌شدت وی را آزرده کرده است. مرکل در پاسخ این دختر گفت: من درک می‌کنم اما سیاست بسیار سختگیرانه است. همه می‌دانند در اردوگاه پناهجویان فلسطینی در لبنان هزاران نفر زندگی می‌کنند. اگر ما هم‌اکنون بگوییم همه شما می‌توانید به اینجا بیایید، نمی‌توانیم همه‌چیز را کنترل کنیم. همچنین کسانی هستند که ناگزیر باید اینجا را ترک کنند. چند لحظه بعد دختر نوجوان به گریه افتاد. آنگلا مرکل به سوی او رفت تا به او تسلی بدهد. این سخنان مرکل واکنش‌های تند و شدیدی در شبکه‌های اجتماعی داشت.

گردن جورج بوش پدر شکست

جورج هربرت واکر بوش 91ساله رییس‌جمهوری پیشین امریکا پس از زمین خوردن در خانه‌اش دچار شکستگی در یکی از استخوان‌هایش در ناحیه گردن شد. جورج هربرت واکر بوش از بیماری پارکینسون رنج می‌برد و نمی‌تواند به تنهایی راه برود به‌همین منظور از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کند. وی متولد 12ژوئن 1924میلادی و مسن‌ترین رییس‌جمهوری زنده امریکاست.

شاهرخ‌خان و عید فطر

همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان و عید فطر شاهرخ‌خان تیزر و پوستر‌های فیلم آماده نمایش خود با عنوان «رییس» را رونمایی کرد. شاهرخ‌خان که در شبکه اجتماعی توئیتر بسیار فعال است در پوستر این فیلم چهره‌یی بسیار متفاوت با فیلم قبلی‌اش «سال نو مبارک» دارد. در این تریلر جنایی، شاهرخ‌خان نقش یک گانگستر گجراتی را ایفا می‌کند که باجگیر است و با پلیسی سرسخت سروکار پیدا می‌کند.

انتقاد کاخ باکینگهام

از انتشار تصویر کودکی ملکه

پس از آنکه روزنامه‌یی در انگلستان تصاویری از کودکی ملکه الیزابت دوم در دهه30 میلادی را که با دستش در حال نشان دادن سلام نازی‌ها بود، منتشر کرد، کاخ باکینگهام از این مساله به‌شدت انتقاد کرد. ملکه الیزابت این کار را درحالی انجام داده که در کنار ملکه مادر ایستاده و وی هم همین کار را دقیقا انجام داده است. در تیتر این روزنامه هم آمده است: «سلام نازی سلطنتی انگلیس» که به «های هیتلر» که سلامی نظامی در آلمان نازی بود، اشاره دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر