آشپزی فرانسیس فورد کاپولا در کوبا

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۳۵

فرانسیس فورد کاپولا، کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان، هفته گذشته در مدرسه بین‌المللی سینما و تلویزیون کوبا حضور یافت تا در مورد تجربیاتش در حوزه فیلمسازی با هنرجویان این مدرسه صحبت کند.

کارگردان سه‌گانه «پدر‌خوانده» و «اینک آخرالزمان» که پنج‌شنبه در جمع نسل جدید فیلمسازان کشور کوبا حضور پیدا کرده بود تا فوت‌و فن فیلمسازی را به آنها آموزش بدهد، ناگهان تصمیم گرفت برای آنها پاستا درست کند.

این کارگردان برنده اسکار، در زمان استراحت هنرجویان، به آشپزخانه این مدرسه رفت تا با مواد اولیه‌یی که با خودش آورده بود برای آنها پاستا درست کند. کاپولا، درحالی که کنار سرآشپز این مدرسه و در بین جمعی از هنرجویان ایستاده بود، داخل دیگ‌های بزرگ آب جوش مقداری نمک ریخت و سبزیجات خرد شده و سس را به آن اضافه کرد. او خطاب به هنرجویان گفت: «به من نگاه کنید. من عاشق غذا خوردن هستم. وقتی هم‌سن و سال شما بودم، هیچ پولی نداشتم. هیچی. فقط می‌توانستم اسپاگتی و پنیر بخورم، چون ارزان بود و دقیقا به همین خاطر است که الان اینقدر چاق هستم. خودم یاد گرفته بودم آشپزی کنم. مادرم را صدا می‌کردم و می‌گفتم «چطوری اینو درست کردی؟» یا وقتی می‌دیدم کسی دارد غذای مورد علاقه‌ام را درست می‌کند، معمولا خیلی سریع از او یاد می‌گرفتم.»

این کارگردان 76 ساله در صحبت‌هایش به بهبود روابط دیپلماتیک واشنگتن و هاوانا اشاره کرد و از احتمال انتخاب هاوانا به عنوان یکی از لوکیشن‌های فیلم بعدی‌اش خبر داد و گفت: «موقعیت جغرافیایی کوبا برای فیلمسازی عالی است. کشور زیبایی است. هاوانا واقعا زیباست.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر