دغدغه مجازات متخلفان در مرگ کارگر بازیافت

۱۳۹۳/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۵

حادثه خبر نمی‌کند. شاید تکراری‌ترین جمله‌یی باشد که وقتی اتفاقی رخ می‌دهد، بیان می‌کنیم. اما بعضی از حوادث ناشی از بی‌توجهی یا کم‌توجهی خود ماست. چند ماه پیش بود که حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری و مرگ دو کارگر زن خبرساز شد. حادثه‌یی که نبود تجهیزات کافی در آتش‌نشانی ابعاد آن را گسترده کرد.

همه به دنبال مقصر حادثه

حالا هم مرگ یک کارگر بازیافت در اتوبان شهیدباقری ماجرای تازه‌یی شد تا همه به‌دنبال مقصر بگردند، چیزی که در اصل موضوع تغییری ایجاد نمی‌کند، هرچند فرد یا افراد خاصی باید شناسایی و مجازات شوند اما اصل ماجرا چیز دیگری است.

در این حوادث خانواده قربانیان بیش از هرچیز به آرامش و تسلی نیاز دارند و چه خوب است که مسوولان قبل از آنکه تازگی موضوع از بین برود، با این افراد همدردی کنند. چراکه موضع‌گیری و شانه‌خالی‌کردن از بار مسوولیت و به‌اصطلاح اینکه «کی بود کی بود من نبودم» صورت خوشی نخواهد داشت.

مدیریت شهری پیگیر موضوع

البته مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری، احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران و چند نفر از اعضای شورای شهر با حضور در کنار خانواده چراغی این اطمینان را دادند که احقاق حقوق آنها پیگیری می‌شود همچنین خبر دادند که فرد خاطی نیز خود را به مراجع قضایی معرفی کرده است. شهردار تهران نیز این اطمینان را داده که قوه قضاییه موضوع را بررسی می‌کند و هرکسی که مقصر باشد برخوردهای لازم با او انجام خواهد شد. به‌گفته قالیباف، همیشه این مشکل بوده که برخی موارد هم ماموران شهرداری در سال‌های گذشته در این درگیری‌ها نقص‌عضو شده‌اند.

فرقی نمی‌کند، چه ماموران شهرداری و چه کارگر بازیافت، چه زنان قربانی‌شده در آتش‌سوزی خیابان جمهوری و چه دختران آسیب‌دیده در حادثه پارک‌ارم، هرکس که در اثر این اتفاقات حقی از دست بدهد، به‌عنوان یک شهروند باید از حق وی دفاع شود، هرچند وقتی که جان یک انسان از بین می‌رود، نمی‌توان آن را جبران کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر