آشکار شدن اجباری تفاوت حقوق زنان و مردان

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۸۰

مازیار معتمدی

گاردین

شرکت‌های بزرگ مجبور به آشکار ساختن فاصله حقوقی بین زنان و مردان می‌شوند- دیوید کامرون گفت که کمپانی‌های بزرگ بالاخره سال آینده مجبور خواهند شد تا آشکار کنند که به مردان بیشتر از زنان پول می‌دهند یا خیر. آقای نخست‌وزیر در حرکتی که مدت‌هاست تجارت‌ها و بخش‌هایی از حزب محافظه‌کار در مقابل آن مقاومت کرده‌اند تا نیمه اول سال آینده قوانینی را به وجود خواهد آورد که شرکت‌هایی که بیش از 250 کارمند دارند را وادار می‌کند میزان فاصله حقوقی بین کارمندان زن و مرد خود را مشخص کنند.

200 آپارتمان به ارزش 140میلیون پوند تنها در 4ساعت فروخته شدند (کلیدها را سال2019 تحویل بگیرید)- آسمان‌خراش شرق لندن «مجموعه‌یی کامل از ساختمان‌های سبک زندگی درجه یک» دارد و «برجی کاملا شخصی» است و همین الان ثابت کرده که گزارش‌های مبنی بر مرگ رشد فروش خانه در پایتخت بریتانیا، ممکن است مبالغه‌آمیز بوده باشند. در مراسم آغاز فروش 41 طبقه زندگی لوکس، بیش از 200 آپارتمان که ارزش مجموع‌شان 140میلیون پوند بود در کمتر از تنها 4ساعت به فروش رفتند: یعنی 580هزار پوند فروش در هر دقیقه. در میان خریداران، شهروندان چینی، یونانی و دیگر کشورهای اروپایی و همچنین خریداران هندی و خاور دور نیز دیده می‌شدند.

واشنگتن پست

واکر قول نرخ مالیات دوران ریگان و اصطلاحات حقوقی را می‌دهد- اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسن که وارد زمین نبرد انتخابات ریاست‌جمهوری سال2016 شده است، روز دوشنبه اعلام کرد که با اعمال اصلاحات در زمینه برنامه‌های حقوقی و بازگرداندن پول و قدرت به ایالت‌های امریکا، نرخ‌های مالیاتی فدرال را به میزانی که تحت دولت رونالد ریگان قرار داشتند، بازخواهد گرداند.

کلینتون عهد افزایش حقوق و مالیات برای ثروتمندان می‌بندد- هیلاری کلینتون روز دوشنبه شدیدا به سمت چپ حرکت کرد و قول داد که اگر به عنوان رییس‌جمهور بعدی ایالات متحده انتخاب شود، خواستار افزایش حقوق برای طبقه کارگر و مالیات‌های بیشتر برای ثروتمندان و افزایش خرج دولتی بر برنامه‌های لیبرال خواهد شد.

نیویورک تایمز

خروج سردسته فروش مواد مخدر، ضربه‌یی بزرگ به رهبر مکزیک است- پرزیدنت انریکه پنیا نیِتو تا به حال هرچقدر ضربه‌خورده و تحت فشار هم که بوده، همیشه به همان تصویر صیقلی‌شده‌یی که به رای‌دهندگان مکزیکی فروخته بود چنگ زده است: مرد جوان موفقی که لباس‌های ایده‌آل می‌پوشد و دوران فاسد و نالایق گذشته را به پایان خواهد رساند. حتی وقتی که مکزیکی‌ها درباره بی‌نتیجه بودن اصطلاحات کلیدی او در زمینه‌های انرژی، ارتباطات و تحصیلات انتقاد کردند، او به سخنان از پیش تعیین‌شده خود وفادار ماند و به آنها گفت که صبور باشند چون چنین بازسازی‌ای در مکزیک زمان می‌برد.

اما برای بسیاری از مکزیکی‌ها، فرار شوکه‌کننده بدنام‌ترین سردسته مواد مخدر کشور یعنی حوآکین گوزمان لوئرا، روایت به‌شدت دفاع‌شده رییس‌جمهور را خرد کرد و باعث شد بسیاری این مساله را مطرح کنند که اعتبار رو به زوال آقای پینیا نیتو هم از همان تونلی که آن قاچاقچی مواد را بیرون برد، خارج شد.

وال‌استریت ژورنال

در آسمان‌های آسیا، اشتباه‌ها گزارش نمی‌شوند- سال گذشته، یک بویینگ 777 خطوط هوایی ایندین جت بطور تصادفی 2500 فوت ارتفاع از دست داد. دلیلی این امر هم این بود که خلبان خوابش برده بود و حواس کمک خلبان هم مشغول تبلت‌اش بود. این اشتباهی بزرگ بود که هواپیما را در بخش نادرست آسمان قرار داد و ممکن بود باعث برخورد آن با یک جت دیگر شود. خلبان‌ها و خط هوایی این سانحه را گزارش ندادند و سازمان هواپیمایی مردمی هندوستان تنها وقتی متوجه این موضوع شد که یک نفر به صورت ناشناس با مسوولان درباره این ماجرا تماس حاصل کرد.

تحلیل وال‌استریت ژورنال از داده‌های پروازی و مصاحبه با خلبانان، کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی و متخصصان هوایی نشان‌دهنده الگویی است که می‌گوید سانحه‌های اینچنین بسیار دیگری نیز وجود دارند که در بازار به سرعت رو به رشد هوایی آسیا گزارش نمی‌شوند. با استناد به داده‌های انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی، تعداد هواپیماهایی که از زمین بلند می‌شوند در ایالات متحده بیشتر هستند، اما آسیا حالا بزرگ‌ترین بازار جهان را از نظر تعداد مسافران دراختیار دارد. اتفاق‌های اینچنین ترس‌هایی را در سراسر صنعت هوانوردی آسیا به وجود آورده‌اند که بازارهای درحال رشد آسیا ممکن است نسبت به ریسک‌های خاصی آسیب‌پذیر باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر