درآمد هیچ بازیگری 35‌میلیارد‌تومان نیست

۱۳۹۳/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۴۴

در مورد دستمزد بازیگران به‌ویژه ستاره‌های سینما همیشه حرف‌وحدیث‌های بسیاری وجود دارد که گاهی هم با انتقادهای شدید روبه‌رو می‌شود و آن را دستمزدهای نجومی می‌خوانند. جالب است که همین منتقدان اگر یک ستاره سینما را در ماشینی معمولی ببینند هم انتقاد می‌کنند و نمی‌توانند بازیگر مورد علاقه خود را در زندگی متوسط تصور کنند. بازیگران هم دقیقا با همین افراد مشکل دارند. تکلیف‌شان مشخص نیست که باید دستمزد خوب بگیرند و تصورات آنها را برآورده سازند یا دستمزد نگیرند و رویای آنها را خراب کنند.

رییس انجمن بازیگران سینما در این مورد معتقد است که ماه‌های بیکاری یک بازیگر و عمر حرفه‌یی او در دستمزدها باید درنظر گرفته شود. امین تارخ در مصاحبه‌یی عنوان کرده است: دستمزد بازیگران واقعا کلان نیست.

وقتی یک بازیگر دستمزد 80‌میلیون‌تومانی می‌گیرد باید دید که چندماه بیکار بوده و خواهد بود.

معمولا سوپراستارهای سینما در سال بیشتر از یک یا دو فیلم بازی نمی‌کنند، اگر برای بازی در فیلمی 60‌میلیون‌تومان دستمزد بگیرند رقم زیادی نخواهد بود، چون اگر این رقم را برای دو فیلم حساب کنیم، می‌شود 120‌میلیون، یعنی ماهی 10‌میلیون‌تومان. واقعا این رقم برای کسی که به‌عنوان سوپراستار یا همان نقش‌اول یک فیلم شناخته می‌شود؟ زیاد نیست مگر عمر فعالیت یک بازیگر چقدر است؟ این بازیگر نباید فکر آینده خودش باشد؟ بازیگران هیچ مستمری ندارند درعوض هرچه زمان می‌گذرد دستمزدشان پایین می‌آید.

بعضی از بازیگران هم هستند که با سیلی صورت خودشان را سرخ می‌کنند. تارخ این بازیگران را هم از یاد نبرده و می‌گوید: ما بازیگرانی داریم که ماهی 360‌هزار‌تومان مستمری می‌گیرند و این برای وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و سینمای ما متاثرکننده است؛ یا مثلا یکی از بازیگران دیگر پنج‌سال قبل 600‌هزار‌تومان وام گرفته و بازیگر دیگری هم ضمانت او را کرده است، اما الان هیچ‌کدام پول برگرداندن این وام را ندارند و این دقیقا همان جایی است که بحث امنیت شغلی مطرح می‌شود.

تمام این بحث‌ها و حاشیه‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که در این مملکت کسانی هستند که ماهانه 35‌میلیارد‌تومان می‌گیرند و کسی دوربین و میکروفونی جلو آنها نمی‌برد تا بپرسد این پول‌ها از کجا آمده است!

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر