ارسال سیگنال‌های اینترنت از فضا

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۰۸

مازیار معتمدی

گاردین

آزبورن به اقتصاد «میکابری» روی می‌آورد- جورج آزبورن قصد دارد اعلام کند که می‌خواهد بریتانیا را به دوران اقتصاد عمومی عصر ویکتوریایی بازگرداند؛ دورانی که در آن بودجه‌های مازاد دایمی وجود دارند که برای کاهش قرض ملی و ناراحت کردن زندگی برای حزب کار طراحی شده‌اند. قرار است از سبک جدید اقتصاد آقای میکابری (یکی از شخصیت‌های رمان «دیوید کاپرفیلد» چارلز دیکنز که به خاطر ملاحظه‌کاری و احتیاط خود شناخته می‌شود) وزیر دارایی بریتانیا، در سخنرانی سالانه او در منزل رسمی شهردار لندن پرده‌برداری شود. او می‌خواهد از مزیت‌های به وجود آمده پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات استفاده کند تا «توافقی جدید» به وجود بیاورد که تنها تحت شرایط استثنایی به دولت اجازه قرض گرفتن را خواهد داد.


وال‌استریت ژورنال

اوباما می‌خواهد تعداد نیروها در عراق را افزایش دهد- مسوولان رسمی امریکایی روز سه‌شنبه اعلام کردند که پرزیدنت باراک اوباما می‌خواهد صدها مشاور نظامی دیگر را نیز به یک پایگاه جدید در منطقه‌یی استراتژیک‌ از عراق بفرستد تا با نظامیان خونخواه داعش مقابله کنند؛ تغییری که نگرانی‌های امریکا نسبت به شکست‌های نظامی اخیر در عراق را پررنگ‌تر نشان می‌دهد. نیروهای جدید که انتظار می‌رود تعدادشان به حدود 500نفر برسد، قرار است در نبرد آینده برای بازپس‌گیری استان انبار به نیروهای عراقی کمک کنند. آخرین خبر افزایش نیروهای امریکایی در عراق مربوط به ماه نوامبر می‌شد که آقای اوباما دستور ارسال 1500 نیروی جدید به این کشور را داده بود؛ کشوری که درحال حاضر میزبان 3080 مشاور، تمرین‌دهنده و نیروهای پشتیبان امریکایی است.

امریکا به اتهامات جنایی علیه جنرال موتورز می‌اندیشد- وزارت دادگستری ایالات متحده درحال تفکر در مورد مساله واردکردن اتهامات جنایی به کمپانی جنرال موتورز سر مساله عدم بازخوانی میلیون‌ها ماشین با سوییچ‌های مشکل‌دار است؛ ماجرایی که تا به حال به مرگ حداقل 100نفر مرتبط شده است. پیگردکنندگان فدرال نیویورک بعد از اینکه پی بردند این کمپانی احتمالا بیانیه‌های گمراه‌کننده صادر کرده بود و از بیان اطلاعات خاص سر باز زده بود، حالا دارند با تمرکز بیشتری به این قضیه می‌پردازند. آنها هنوز تصمیم نگرفته‌اند که آیا اتهام رسمی به این کمپانی زده خواهد شد یا خیر و درصورت ثبت اتهام‌ها، آنها چه خواهند بود، اما آنها امیدوارند بتوانند تا پایان فصل تابستان یا اوایل پاییز به نتیجه برسند.


واشنگتن پست

بررسی رفتارها بعد از یک‌سال نا‌آرامی اوکراین- نزدیک دهکده‌یی خارج کیِف، یک منبع ذخیره سوخت آتش گرفت و منفجر شد و دودی سیاه به آسمان فرستاد. صاحبان آن می‌گویند آتش‌سوزی عمدی بوده است. درعین حال در شرق اوکراین، یک‌سال تنش بین نیروهای کیف و جدایی‌طلبان طرفدار مسکو نظرهای تند و تیزی را میان اوکراینی‌ها، روس‌ها و ملت‌های ناتو به وجود آورده است.

ماسک فکر می‌کند ایده اینترنت فضایی آنقدر هم دور از دسترس نیست- کمپانی فضایی ایلان ماسک از دولت فدرال درخواست آغاز مراحل آزمایش روی پروژه‌یی جاه‌طلبانه را کرده که می‌تواند خدمات اینترنتی را از فضا منتشر کند و به این ترتیب قدمی به سمت جلو در برنامه‌یی برداشته که می‌تواند یک هماورد بزرگ دیگر برای کمپانی‌های رقیب کام‌کست و ای‌تی‌‌اند تی به وجود بیاورد. این برنامه خواستار نصب فلکه‌یی از چهارهزار ماهواره کوچک و ارزان است که می‌توانند سیگنال‌های سرعت بالای اینترنتی را به تمام مناطق جهان، ازجمله مناطق دور از دسترس، منعکس کنند. ماسک گفته این تلاش «مانند بازسازی اینترنت در فضا خواهد بود».


نیویورک تایمز

هستِرت ادعای بی‌گناهی می‌کند- جی. دنیس هسترت سخنگوی سابق خانه نمایندگان ایالات متحده روز سه‌شنبه وارد دادگاه ایالت شیکاگو شد. او متهم به دروغ گفتن درباره برداشت مخفی پول و دادن آن به یک شخص سوم است. آقای هسترت اظهاریه بی‌گناهی داد.

مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر روبیو- سناتور مارکو روبیو سال‌ها زیر فشار قرض‌های دانشجویی، وام خانه و غیره به تلاش‌های خود ادامه داده بود. اما سال2012 ناشری در ازای نوشتن کتابی درباره بزرگ شدن در خانواده مهاجران کوبایی به او مبلغ 800هزاردلار پرداخت کرد و به‌نظر می‌رسید مشکلات او حل شده باشد. او در سخنرانی‌هایش از نقشه‌هایش برای پرداخت وام‌های دانشگاه سخن می‌گفت، اما مدارک نشان می‌دهند که او همچنین یک قایق 80هزاردلاری نیز خریده است. در میان رقبای جدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال2016 ایالات متحده، آقای روبیو به خاطر جوان بودن، صعود سیاسی حیرت‌انگیز و حالا هم به خاطر مشکلات مدیریت اقتصادی شناخته می‌شود که بسیاری از طرفدارانش را نگران کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر