حوالی تعاون

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۵۰

تعاون در برنامه ششم فرصت‌های شغلی پایدار ایجاد کند

نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار از سوی بخش تعاون را از انتظارات این بخش در برنامه ششم دانست. احمدعلی مقیمی با بیان مطلب فوق افزود: بخش تعاون باید در برنامه ششم برای خود فرصت‌های شغلی پایدار تعریف کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه بخش تعاون باید مشخص کند که چند درصد شغل و با چه مبلغی ایجاد خواهد کرد. عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید نظارت و پیگیری بخش تعاون در این زمینه وجود داشته باشد از اینکه قبل نظارت بخش تعاون برای ایجاد فرصت‌های شغلی وجود نداشته، ابراز تاسف کرد. این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: بخش تعاون باید نظام سنوات بیمه‌یی هر شغل و تامین اجتماعی آن را مشخص کند. در سال‌های گذشته بخش تعاون مبالغ زیادی را برای تامین شغل هزینه کرده بود ولی به علت عدم نظارت کافی بخشی از آنها به شغل تبدیل نشد. مقیمی در پاسخ به این سوال که نظر شما درخصوص موضوع مسکن اجتماعی که قرار است به بخش تعاون واگذار شود، چیست، گفت: این موضوع در حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی است.


مجلس برای هر اصلاحیه‌ای در قوانین تعاون

آماده است

نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ما برای هرگونه اصلاحیه‌یی که برای قوانین تعاون مورد نیاز باشد، آمادگی داریم. ناصر عاشوری قلعه‌رودخانی درخصوص انتظاراتی که برای بخش تعاون در برنامه ششم وجود دارد با اشاره به اینکه تعاون یکی از ابعاد مهم اقتصاد است، گفت: سهم تعاون در اقتصاد در حد مطلوبی نیست و باید افزایش یابد. دولت، مجلس و بخش تعاون باید در راستای افزایش این سهم که حداقل باید 25درصد از اقتصاد را داشته باشد، اقدام کنند. این نماینده مجلس با بیان اینکه با ادغام وزارت تعاون، آسیب‌هایی به این بخش وارد شده بر نقش‌آفرینی اتاق تعاون و این وزارتخانه برای افزایش سهم تعاون تاکید کرد. باید در حوزه آموزش و ارتقای فرهنگ تعاون تلاش شود. وی با اشاره به مفاهیم همکاری در تعاون گفت: متاسفانه این مفاهیم اکنون ضعیف است و باید برای ارتقای آنها فرهنگ‌سازی شود. این عضو خانه ملت با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه مشارکت مردم در امور در سطح جامعه و عضویت در تعاونی‌ها، آمادگی مجلس را برای هر گونه اصلاحی در زمینه قوانین تعاون اعلام کرد.


احداث پالایشگاه توسط بنیاد تعاون زندانیان کشور در عسلویه

فارس مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از سرمایه‌گذاری این بنیاد برای احداث پالایشگاه در عسلویه خبر داد. برای احداث این پالایشگاه کوچک تاکنون اخذ مجوزها، زمین و فنس‌کشی انجام شده است و امیدواریم به زودی این طرح اجرایی شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ظرفیت این پالایشگاه را 25هزار بشکه عنوان کرد و افزود: بنیاد توان سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف صنعتی، تولیدی و کشاورزی را دارد منوط به آنکه حمایت‌ها از محل منابع بانکی انجام شود. تاکنون 300واحد صنعتی و کشاورزی توسط بنیاد تعاون زندانیان در سطح استان‌های کشور انجام شده است که این رقم ظرفیت افزایش تا هزار واحد توسط بنیاد تعاون زندانیان را دارد.

به گفته رحیم‌نژاد در صورت ایجاد طرح‌های جدید در بنیاد تعاون زندانیان، ظرفیت اشتغال‌زایی تا چند برابر اشتغال سال‌های اخیر افزایش می‌یابد. بی‌گمان یکی از مهم‌ترین نیازهای زندانیان در زمان حبس اشتغال‌زایی برای تامین درآمد برای خانواده و زندانیان است. کمک‌هایی که از سوی نهادهای حمایتی و انجمن‌ها به خانواده زندانیان انجام شده ناچیز بوده و جوابگوی نیازها نیست.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: بر همین مبنا اشتغال زندانیان در زندان‌ها سبب تامین بخشی از نیازهای خانواده زندانیان می‌شود. همچنین بزرگ‌ترین نیاز زندانیان مقوله اشتغال پس از آزادی است که باید در این راستا تدابیر لازم انجام شود. به طور قطع با اشتغال‌زایی افراد کمتر دچار آسیب‌ها شده و نرخ بازگشت به زندان‌ها هم کاهش می‌یابد.


ثبت رایگان شرکت‌های تعاونی دانش‌ بنیان

در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

ایسنا متقاضیان شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان در سال 94 می‌توانند با مراجعه به دفتر اشتغال جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران شرکت خود را به صورت رایگان ثبت کنند.

منطقه علوم پزشکی تهران مریم هاشمی‌نژاد، مدیر دفتر اشتغال جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب گفت: فعالیت شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان برای هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌ محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل اختراع و نوآوری همچنین تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر صورت می‌گیرد. بنابراین دفتر اشتغال جهاد دانشگاهی در سال جاری ثبت این شرکت‌های تعاونی را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به صورت رایگان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضیان ثبت این تعاونی‌ها دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هستند، عنوان کرد: این شرکت‌های تعاونی معاف از پرداخت مالیات و عوارض هستند. همچنین برخورداری از سود بازرگانی و عوارض صادرات به مدت 15سال اولویت استقرار در واحدهای پژوهشی و تولیدی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در محل پارک‌های علم و فناوری مراکز رشد از دیگر مزایای ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دفتر اشتغال جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران است. ثبت آن دسته از تعاونی‌های دانش‌بنیان که از حمایت‌های ویژه اداره تعاون استان تهران بهره‌مند می‌شوند نیز توسط این دفتر قابل پیگیری است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر