هنرمندان و پولی شدن نمایشگاه صنایع دستی

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۳۳

شهرام امیری، یکی از هنرمندان پیشکسوت در زمینه هنر منبت و معرق، پولی کردن نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را به نابودی کشاندن این هنر می‌داند و می‌گوید: نمایشگاه‌های پولی که در طول سال به همت سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود، هر هنرمندی که بخواهد و توان مالی‌اش را داشته باشد در آن شرکت می‌کند، اما ۲۰خرداد روز جهانی صنایع‌دستی است و نمی‌توان از هنرمندان خواست که در این روز پولی را برای شرکت در جشنی که برای‌شان ترتیب داده شده پرداخت کنند.

او می‌گوید حتی پولی شدن تنها ۱۰۰غرفه از ۴۰۰غرفه نیز مقدمه‌یی برای پولی کردن نمایشگاه‌های صنایع‌دستی است. وقتی معاونت متبوع به برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌بالد و آن را جزو کارنامه کاری خود می‌داند چرا هنرمندان باید پولش را بپردازند؟! ازسوی دیگر وقتی غرفه‌ها پولی شود هم پای دلال‌ها به میان می‌آید هم کالاهای غیرایرانی فروخته می‌شود و هم هنرمندانی در نمایشگاه‌های اینچنینی شرکت می‌کنند که پول بیشتری دارند.

صنایع‌دستی، طبق قانونی که برایش تعریف شده باید رویکرد حمایتی داشته باشد؛ کاسبکاری با شرح وظایف این معاونت جور در نمی‌آید. ازسوی دیگر حمایت از فرآورده‌های دستی و کارگاه‌های خانگی، جزو دستورات مقام معظم رهبری است که باید به آن عمل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر