هنوز هم می‌توان ارزان سفر کرد

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۳

تا پایان تابستان و بازگشایی مدارس فرصت دوهفته‌یی باقی مانده و خیلی از خانواده‌ها به دنبال این هستند که از همین مدت کوتاه برای تجربه یک سفر تابستانی استفاده کنند اما مهم‌ترین نکته برای مسافرت هزینه‌هایش است.

هزینه‌های سفر به اندازه‌یی تاثیرگذار است که خیلی اوقات مانع یک سفر خاطره‌انگیز می‌شود. عده‌یی به اشتباه فکر می‌کنند که فقط با خرج کردن پول زیاد است که می‌شود سفری خوب و به یادماندنی را تجربه کرد.


کل هزینه سفر را مشخص کنید

اگر می‌خواهید بعد از سفر احساس ناخوشایند و به نوعی عذاب وجدان نداشته باشید، قبل از سفر کل هزینه را درنظر بگیرید. با این روش می‌دانید که چطور می‌توانید پول خود را خرج کنید. افرادی که در سفر بدون برنامه پول خرج می‌کنند بعد از آن حس بدی دارند و حتی ممکن است گمان کنند بخشی از پول خود را گم کرده‌اند.


کاهش انتظارات

برای سفر همیشه آرمان‌گرا نباشید و هتل‌های آنچنانی درنظر نگیرید. بسیاری از افراد با استفاده از چادرهای مسافرتی سفرهایی را تجربه می‌کنند که خیلی‌ها نمی‌توانند در هتل‌های مجلل لذت آن را لمس کنند. از آنجایی که هزینه اقامت بخش اعظمی از مخارج سفر را شامل می‌شود می‌توان با صرف‌نظر از اقامت در هتل‌های گرانقیمت به صورت چشمگیری این هزینه‌ها را کاهش داد.


مقصد نزدیک‌تر، هزینه کمتر

هرچه مقصد سفر نزدیک‌تر باشد، هزینه‌ها کمتر می‌شود. نخستین تاثیر آن این است می‌توانید با صرف مقداری هزینه برای سوخت با خودرو شخصی خود بروید. این درحالی است که سفر به نقاط دورتر مثلا سفر با هواپیما هزینه‌های شما را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر