شما برنده‌ای

۱۳۹۳/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۱

تلفن زنگ می‌خورد، گوشی را که برمی‌دارید، کسی پشت خط است که یک خبر خوب برایتان دارد. شما برنده شده‌اید!... یک سیم‌کارت، یکماه شارژ اینترنت، 20هزار تومان شارژ اعتباری همراه یا هر چیز دیگری می‌تواند جایزه برنده شدن شما باشد.

شخص پشت خط، به اندازه‌یی از برنده شدن شما هیجان زده است که تردیدی در صحت حرف‌هایش نخواهید داشت. از شما می‌خواهد برای به‌جریان افتادن روند دریافت جایزه‌تان یکسری اطلاعات تکمیلی به او بدهید. شماره کارت اعتباری، شماره حساب یا هرچیز دیگری. شاید هم یک آدرس اینترنتی بدهد که باید در آن اطلاعات بانکی‌تان را وارد کنید. ساده‌ترین شکل ماجرا هم این است که یک شماره حساب به‌شما می‌دهد تا مبلغی را واریز کنید تا بتوانید جایزه‌تان را دریافت کنید یا پای یک دستگاه عابر بانک منتظر تلفن آنها بمانید تا مبلغ جایزه را به‌حساب تان واریز کنند. شاید هر چیز دیگری هم از شما بخواهند که در ظاهر موضوع چندان عجیبی به‌نظر نمی‌رسد. شخص پشت خط، بدون وقفه و با انواع ترفندها، تلاش می‌کند تا شمارا متقاعد کند که برنده شده‌اید و بدیهی است باید بابت این خوش شانسی کمی هم پول خرج کنید. شاید خیلی‌ها پس از مواجه شدن در چنین موقعیتی به‌سادگی حرف‌های طرف پشت خط را باور کنند و ناگهان با این واقعیت مواجه شوند که به‌سادگی قربانی یک طرح شیادانه شده‌اند! موقعیتی که بعید به‌نظر می‌رسد کسی تمایل به‌تجربه این وضعیت ناخوشایند را داشته باشد.

اگر شما هم با چنین موقعیتی مواجه شدید، ابتدا مشخصات کامل شخص و شرکتی که با شما تماس گرفته را بگیرید و اگر احساس کردید که موضوع مشکوکی وجود دارد، پیش از اینکه هرکاری انجام بدهید، بلادرنگ با پلیس تماس بگیرید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر