پروژه مخفی بانک انگلستان آشکار شد

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۶۰


آشکارشدن تاثیرات سنگین‌تر بحران سیاسی در بروندی - روزجمعه اعتراضات گسترده‌یی علیه رییس‌جمهور کشور جمهوری بروندی صورت گرفت. همانطور که در عکس دیده می‌شود، معترضان در بوجومبورا، پایتخت بروندی، سنگرهایی را به وجود آوردند.

گفته می‌شود در استعلام جنرال‌ موتورز خطای جنایی پیدا شده است - به گفته چند نفر از افرادی که درجریان استعلام وزارت دادگستری ایالات متحده درباره کمپانی تولید خودرو جنرال موتورز قرار دارند، محققان متوجه خطاهای جنایی از سوی جنرال موتورز در زمینه گزارش نقصی شدند که به مرگ حداقل 104نفر مربوط می‌شود و به این ترتیب انتظار می‌رود، بالاترین میزان جریمه که تا به حال تعیین شده به این کمپانی تعلق بگیرد.

مبلغی که باید پرداخت شود، ممکن است تا تابستان مشخص و اعمال شود. رقم نهایی هنوز درحال مذاکره است اما انتظار می‌رود از مبلغ 1.2میلیارد دلاری که کمپانی تویوتا سال گذشته به خاطر پنهان کردن مشکلات شتاب ماشین‌هایش پرداخت کرده بود نیز بالاتر باشد. به گفته یکی از این افراد، اشتیاق کمپانی جنرال موتورز برای حل و فصل کردن این تحقیقات- استراتژی‌ای که آن را از تویوتا که با پیگردکنندگان قانونی مبارزه کرد، جدا می‌کند- می‌تواند برای این کمپانی اعتبار همکاری مشترک را به ارمغان بیاورد و به این ترتیب مجازات کمتری را برای آن رقم بزند. بعضی از کارمندان سابق جنرال موتورز که سال گذشته اخراج شدند نیز زیر نظر هستند و ممکن است با جرایم جنایی روبه‌رو شوند. پیگردکنندگان قانونی و جنرال موتورز هنوز درحال مذاکره بر سر این موضوع هستند که این کمپانی به کدام اشتباه‌های خود کامل اقرار خواهد کرد.

تقابل کلینتون و روبیو فکر ترسناکی برای دموکرات‌هاست - آنها در واشنگتن از کلماتی مانند «تاریخی» و «جذب‌کننده» همچنین عبارت‌هایی ازجمله «پتانسیل بالا» و «لبخند میلیون دلاری» استفاده می‌کنند. آنها به حضاری توجه می‌کنند که توسط داستان رویای امریکایی به حقیقت پیوسته اشک در چشمان‌شان حلقه می‌زند. اما وقتی به حقیقت‌های سفت و سخت سیاسی نگاه می‌کنند، کمی مضطرب و پریشان می‌شوند. بعضی از دموکرات‌ها دارند این حس پریشانی آغازین را تجربه می‌کنند؛ احساسی که به طور خلاصه در چهارکلمه در وبلاگ یکی از استراتژیست‌های کارکشته اهل فلوریدا نوشته شده بود: «مارکو روبیو مرا می‌ترساند». چیزی که در مراحل اولیه کمپین انتخاباتی سال 2016 آنها را می‌ترساند در بدترین حالت به نظر مانند خطری که در دوردست قرار دارد، می‌رسد: چشم‌انداز رقابت مستقیم بین آقای روبیو، سناتور جمهوری‌خواه اهل فلوریدا و هیلاری رادهام کلینتون. اما این نگرانی‌ها حتی در تیم خود خانم کلینتون هم دیده می‌شود. گفته می‌شود بیل کلینتون، رییس‌جمهور اسبق ایالات متحده نیز نگران این است که آقای روبیو بتواند تبدیل به نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات شود و به این ترتیب حمایت هیسپانیک‌ها از خانم کلینتون را کمتر کند و شانس او برای کسب 29رای حیاتی فلوریدا را به خطر بیندازد.


وال استریت ژورنال

ای‌میل‌ها به کلینتون درباره بنغازی هشدار داده بودند - مدارکی روز جمعه منتشر شد که نشان می‌دهد وزیر امورخارجه سابق ایالات متحده قبل ازحمله سال 2012 لیبی در جریان قرار گرفته بود. طبق این مدارک، هیلاری کلینتون قبل از حمله تروریستی که باعث مرگ یک سفیر ایالات متحده و سه امریکایی دیگر در شهر بنغازی لیبی شد توسط مشاوران ارشد خود هشدارهایی را دریافت کرده بود.

استراتژی اوباما علیه داعش، زیرنظر - بعد از پیروزی‌های اخیر داعش و مشکلات به وجود آمده دیگر این هفته عراق و سوریه، استراتژی پرزیدنت اوباما برای مقابله با داعش شدیدا تحت نظر و انتقاد قرار گرفته و خود کاخ سفید هم اقرار کرده که جانشین او نیز این مشکلات را به ارث خواهد برد.


گاردین

گاف بانک انگلستان استراتژی مخفی آنها درباره رفراندوم اتحادیه اروپا را مشخص کرد - مسوولان رسمی بانک انگلستان دارند به طور مخفیانه درباره شوک‌های مالی که ممکن است درصورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به این کشور وارد شود را مورد تحقیق قرار می‌دهند. وقتی روز جمعه یکی از کارمندان بانک به طور تصادفی جزییات این پروژه مخفی را به گاردین ارسال کرد، پوشش بانک برملا شد. با استناد به این ای‌میل محرمانه، رسانه‌ها و بیشتر کارمندان تردنیدل استریت باید درباره کارهای انجام شده کاملا بی‌اطلاع باقی بمانند و اگر کسی درباره این پروژه سوال کرد، تیم بانک باید بگوید که این تحقیقات هیچ ارتباطی با رفراندوم ندارد و آنها تنها دارند «گستره‌یی بزرگ از مشکلات اقتصادی اروپایی» را مورد بررسی قرار می‌دهند که به بانک مربوط می‌شود. این تصمیم باعث شرمساری مارک کارنی، رییس بانک انگلستان خواهد شد که قول داده بود تمامی فعالیت‌های بانک با وضوح و آشکاری بیشتری صورت خواهد گرفت. کارنی احتمالا حالا با فشارهای دیگری نیز روبه‌رو خواهد شد تا پروژه‌های پوشیده احتمالی دیگر بانک را نیز افشا کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر