«موبایل» حالا یک کلمه جادویی است

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۲۱


مازیار معتمدی

نیویورک‌تایمز

از خط خارج شدن مرگبار قطار در فیلادلفیا - یکی از قطارهای ام‌ترک فیلادلفیا از خط خارج شد و حادثه مرگباری را به وجود آورد. حداقل پنج نفر در این سانحه جان خود را از دست دادند. پاتریک مورفی که در صحنه حادثه حضور داشت عکسی از آن را در صفحه توییتر خود قرار داد.


شرط‌بندی وریزون در معامله 4میلیارد دلاری برای اِی‌او‌اِل - تیم آرمسترانگ مدیر اجرایی کمپانی ای‌او‌ال (AOL) یادداشتی برای تمام کارمندان خود نوشت و اعلام کرد که کمپانی ارتباطات وِریزون قرار است به قیمت 4.4میلیارد دلار، شرکت او را خریداری کند. در ادامه این یادداشت، او تنها درباره یک موضوع دیگر صحبت کرد: موبایل.

به گفته او آینده تقریبا تمام رسانه‌ها و در نتیجه آینده تقریبا تمام تبلیغات به تلفن‌های‌مان بستگی دارد. او برای توضیح دادن این مساله که چرا کمپانی ای‌او‌ال، که به خاطر وبسایت‌های خبری و جنبه سرگرمی‌اش شناخته می‌شود می‌خواهد با وریزون ادغام شود نوشت: «اگر یک کلید برای سفر ما در ساخت بزرگ‌ترین سکوی رسانه دیجیتال جهان وجود داشته باشد، آن کلید موبایل است». یادداشت آقای آرمسترانگ پر از کلمات تخصصی بود که برای بسیاری از افراد خارج از دنیای تبلیغات بی‌معنی هستند، اما پیغام پایانی او که بسیار واضح بود، می‌تواند تبدیل به شعار کل صنعت تبلیغات شود: «بیایید موبالیزه شویم».

کلمات او و قراردادی که با وریزون بست، جدیدترین عکس‌العمل سازمانی نسبت به تغییر خارق‌العاده دو سال اخیر در نحوه دریافت اخبار و سرگرمی‌ها در سراسر جهان است. طی این مدت همه ما تصمیم گرفتیم خیلی بیشتر از کامپیوتر، از تلفن‌های‌مان برای دسترسی به اینترنت استفاده کنیم.


وال‌استریت ژورنال

ضربه دموکرات‌ها به اوباما در لایحه تجاری - دموکرات‌های سنا یکی از اولویت‌های برتر کاخ سفید را روز سه‌شنبه از خط خارج کردند و از لایحه‌یی جلوگیری کردند که می‌توانست به پرزیدنت اوباما اجازه عبور دادن بدون دردسر معامله‌های تجاری را از طریق کنگره بدهد. به این ترتیب آنها دولت اوباما و رهبران جمهوری‌خواه را مجبور کردند تا دوباره دور هم جمع شوند و درباره سیاست‌های دادوستد تصمیم بگیرند.

این مخالفت از سوی اعضای سراسر حزب دموکرات صورت گرفت و لیبرال‌هایی از جمله سناتور الیزابت وارن از ماساچوست که سر معامله‌های تجاری به‌طور عمومی با رییس‌جمهور مخالفت کرده، با دموکرات‌هایی از جمله سناتور ران وایدن از اورگان که طرفدار اصلی دادوستد آزاد در حزب خود است متحد شدند تا جلوی این لایحه را بگیرند. به گفته آنها، این لایحه نمی‌تواند کار زیادی در زمینه حمایت کردن از امریکایی‌ها در مقابل اعمال بعضی از کشورهای خارجی ازجمله دور ریختن صادرات ارزان قیمت کند.

تنها یک دموکرات، یعنی تام کارپر از دلاوِر بود که با 51 جمهوری‌خواه دیگر هم‌رای شد و به نفع این لایحه رای داد. به این ترتیب لایحه به 60 رای مورد نیاز خود دست نیافت و شکست خورد. 42 دموکرات دیگر و دو عضو مستقل رای منفی دادند.


واشنگتن‌پست

وضعیت وخیم نپال بعد از یک زلزله بزرگ دیگر - یک زلزله بسیار بزرگ دیگر به منطقه کاتاماندوی نپال ضربه‌یی جدی‌ وارد کرد و بار دیگر باعث شد مردم با عجله سعی کنند به سوی مناطق باز بروند تا بتوانند از نابودی زلزله در امان بمانند. پس‌لرزه 7.3 ریشتری جدید موجی جدید از ترس را در سراسر نپال به وجود آورد؛ نپالی که هنوز دارد سعی می‌کند با نابودی زلزله 7.8 ریشتری دو هفته گذشته که باعث مرگ هزاران نفر شد کنار بیاید.


هیدروژن: آینده یا یک رویای زیست‌محیطی؟ - تویوتای سدانی که هفته گذشته داشت از کنار مسیر سرسبز حومه‌ شهری واشنگتن عبور می‌کرد مانند هر ماشین خانوادگی یا ماشین جاده‌یی دیگر بود، اما یک فرق بزرگ داشت: نیرویش از بنزین تامین نمی‌شد بلکه از مخزن هیدروژنی می‌آمد که زیر صندلی‌های ماشین قرار داده شده بود.

این تویوتا که میرای نام دارد و به قیمت 57500 دلار فروخته می‌شود، نخستین ماشین تولید انبوهی است که از هیدروژن به عنوان سوخت خود استفاده می‌کند و دارد به سرعت تبدیل به نیرویی قوی در نبرد برای جاده‌های فردا می‌شود. این ماشین که چهار صندلی دارد، از هر ماشین الکتریک دیگری که خریداران می‌توانند تهیه کنند مسافت بیشتری را طی می‌کند و سریع‌تر هم سوخت‌گیری کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر