واشنگتن جمعیتش را از دست می‌‌دهد

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۵۶


مازیار معتمدی


نیویورک تایمز

عدم اطلاع به سربازان درباره اشتباه‌های پزشکی ارتش - سرهنگ‌دوم چد‌گالاگر وقتی تی‌جی‌مور سرباز تازه‌کار 19سال داشت، رهبر گردان او بود. مور فصل بهار گذشته برای دوره آموزشی وارد پایگاه نیروی هوایی سن‌آنتونیو شد. 9روز بعد، گالاگر داشت وقتی مور در یک تست دوندگی آسان یک‌مایلی می‌دوید، او را تماشا می‌کرد. مور در خط پایان از حال رفت و به بیمارستان منتقل شد. آقای گالاگر به فاصله کوتاهی در ایندیانا و در مراسم تدفین مور شرکت کرد. مادر مور می‌گوید: «اشک در چشمانش حلقه زده بود و می‌گفت به‌اندازه کافی مواظب تی‌جی نبودم». یک‌سال بعد، خانم هولمز می‌گوید هنوز نمی‌داند منظور او از زدن این حرف چه بوده است.

متخصصان بیرونی که به درخواست نیویورک‌تایمز مدارک پزشکی پسر او را بررسی کردند، به یک اشکال بزرگ پزشکی در کلینیک نیروی هوایی برخوردند: آقای مور یک وضعیت ژنتیکی خاص داشت که در موارد نادر می‌تواند در اثر فشار زیاد فیزیکی منجر به مرگ شود. اما هیچ نشانی از این مساله در گزارش پزشکی رسمی که تحویل مادر مور شد وجود نداشت و به گفته گزارش تمامی پروتکل‌ها به‌درستی انجام شده بودند و هیچ کس مقصر نبود.

ده‌ها هزار اشتباه جدی پزشکی هر سال اتفاق می‌افتد و هنوز هم بسیاری از خانواده‌هایی که می‌خواهند بفهمند چه اتفاقی برای عزیزان‌شان افتاده با موانع بزرگی روبه‌رو هستند، اما همان‌طور که پرونده آقای مور نشان می‌دهد، 1.3میلیون اعضای فعال خدمت ارتش در وضعیت خاصی قرار دارند و عملا برای دادخواهی از سیستم سلامتی که آنها را درمان می‌کند بی‌قدرت هستند.


واشنگتن‌پست

با دانش‌آموزان این مدرسه در ژاپن آشنا شوید... در این مدرسه تاریخی چوبی در شهر ایان کشور ژاپن که با طراحی‌های روشن کودکان تزیین شده است، دو کلاس درس وجود دارد که هر یک شامل سه ردیف هستند و در مرکز مکانی قرار دارند که برای دانش‌آموزان بسیار بیشتری ساخته شده بود. این مدرسه راهنمایی هشت دانش‌آموز دارد و مدرسه دبیرستان دیگر این منطقه هم به 6نفر درس می‌دهد. شهر ایان 638ساکن دارد، دو مغازه کوچک و یک رستوران خوفناک دارد که احتمالا می‌تواند مدعی ارایه‌کننده بدترین غذای ژاپن باشد. سن میانگین افراد ساکن اینجا 62سال است. دولت سعی در تبلیغ ثبات و استحکام دارد، اما این شهر کوچک و دهکده‌های دیگر در مقابل آن مقاومت می‌کنند.


سرشماری: رشد در منطقه آرام می‌شود بعد از دهه‌ها گسترش، ارقام سرشماری‌های جدید نشان می‌دهند که رشد جمعیت در منطقه واشنگتن به‌شدت کاهش پیدا کرده و تعداد افرادی که از مناطق فرفکس، آرلینگتون و الکساندریا بیرون رفته‌اند، از تعداد کسانی که وارد شده‌اند در سال گذشته بیشتر بوده است. این ارقام مدارکی آشکار برای منطقه‌یی است که در یک قرن گذشته به‌خاطر رشد و وفورش شناخته می‌شد، حالا دارد وارد مرحله جدیدی می‌شود که در آن کاهش بودجه فدرال دارد رشد شغلی را کند می‌کند و مناطق حومه‌شهری رو به زوال چالش‌های جدیدی را برای رهبران محلی به‌وجود‌ می‌آورند حتی در حالی که جیب‌های ثروتمندان بزرگ همین‌طور پرتر می‌شوند.


گاردین

نقش حزب ملی اسکاتلند در آینده بریتانیا - نیکولا استرجن در‌حالی‌که داشت آماده منتشر کردن اعلانیه‌یی می‌شد که به گفته خودش به رای‌دهندگان سراسر بریتانیا که از حزب او «می‌ترسند» اطمینان خاطر خواهد داد، گفت که حزب ملی اسکاتلند این قابلیت را خواهد داشت که جهت‌گیری دولت را تغییر دهد. نخستین وزیر اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند می‌گوید: «حزب ما علاقه عمیقی به سازنده‌بودن در حمایت از دولت کار دارد».

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر