نویسنده پرفروش بریتانیایی ناگهان رفت

۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۱۰


گاردین

تری پرچتی که همیشه او را تحسین خواهیم کرد- سر‌تری پرچت، نویسنده داستان‌های فانتزی و خالق متفاوت جهان داستانی، دیروز در 66سالگی در خانه‌اش درگذشت. ول مک‌درمید نویسنده مشهور درباره او نوشت: برای من، نکته کلیدی درباره فانتزی پرچت ماهیت همیشه در حال تغییر آن است. همیشه واقعیت هم قاطی آن است، برای همین افرادی مثل من که آنقدر هم فانتزی نمی‌خوانند در دنیای جادویی، هیولایی و فانی او احساس امنیت می‌کنند. ما زندگی‌های پر هرج و مرج خود، خصوصیت شخصیتی افرادی که می‌شناسیم و پایه و اساس‌هایی که این دنیا را می‌سازند را در داستان‌های او می‌بینیم.

قوانین نظارتی به کلی تغییر خواهند کرد- اعضای پارلمان بریتانیا دیروز در اعلام نتایج گزارش مهمی که بعد از آشکارسازی‌های ادوارد اسنودن آغاز شده بود، گفتند قوانین فرمانداری سازمان‌های اطلاعاتی و نظارتی بریتانیا باید دچار تغییراتی اساسی شوند تا واضح‌تر، قابل درک‌تر و مدرن‌تر شوند. بعد از اینکه این گزارش 149صفحه‌یی مشخص کرد بعضی سازمان‌های اطلاعاتی دارند پایگاه‌های داده‌یی شخصی شامل میلیون‌ها رقم اطلاعات خصوصی درست می‌کنند، دیوید کامرون به سرعت دست به کار شد تا این ضعف در سیستم بازرسی سازمان‌های اطلاعاتی را جبران کند.

واشنگتن پست

پلیس به‌دنبال تیراندازان به دو افسر- نیروهای پلیس به‌دنبال تیراندازانی هستند که در تظاهرات علیه اداره پلیس فرگوسن به دو افسر شلیک کرده بودند. یک تیم تاکتیکی پلیس روز پنج‌شنبه با تجهیزات کامل به خانه‌یی در فرگوسن که انتظار می‌رفت مظنونان در آن باشند، یورش برد.

شک‌های جدید درباره سرویس مخفی- دو مامور سرویس مخفی ایالات متحده درحالی که باور می‌رود تحت‌تاثیر الکل یا موادمخدر بوده‌اند، از یکی از موانع امنیتی کاخ سفید عبور کردند و وارد صحنه بررسی یک تهدید بمب شدند و در حقیقت از کنار بسته‌یی که شک می‌رفت یک بمب باشد هم عبور کردند. جزییات جدید از این حادثه که روز چهارم ماه مارس اتفاق افتاد از طریق مصاحبه‌ها و اسناد پلیس به‌دست آمدند و باعث به‌وجود آمدن شک‌های جدید مبنی بر این شدند که آیا جوزف پی کلنسی مدیر جدید سرویس مخفی توانایی بیرون کشیدن این سازمان از مشکلات کنونی‌اش را دارد یا خیر.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر