دور دنیا

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۸

کنترل تلفن‌همراه با برچسب‌ پوستی

ساعت24| محققان آلمانی موفق به ساخت برچسب‌ هوشمند و انعطاف‌پذیری شده‌اند که می‌تواند برای پخش موسیقی و کنترل برخی عملکردهای تلفن‌همراه مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از ساعت‌های هوشمند با عملکردهای مختلف در هنگام حرکت در خیابان، راحت‌تر از استفاده از تلفن‌همراه هوشمند است؛ اما صفحه نمایش کوچک این ساعت‌ها، یکی از معایب اصلی آنها محسوب می‌شود. محققان دانشگاه زارلند با همکاری محققان دانشگاه کارنگی‌ملون امریکا، برچسب‌ سیلیکونی ‌ای‌سکین را تولید کرده‌اند که شامل حسگرهای خازنی و مقاومتی برای تشخیص تماس انگشت و ارسال داده به‌صورت سیگنال به تلفن‌همراه هوشمند است. این برچسب انعطاف‌پذیر و ارتجاعی روی پوست قرار گرفته و پس از استفاده، به‌راحتی رول و جمع‌آوری می‌شود.


کشف پرسرعت‌ترین ستاره

ایرنا| ستاره‌شناسان ستاره‌یی را در کهکشان راه شیری کشف کرده‌اند که با سرعتی بیش از هر ستاره دیگر درحال حرکت است.

استفان گیر از دانشمندان رصدخانه اروپا مستقر در آلمان، گفت: این ستاره که US 708 نام دارد تحت تاثیر انفجار ستاره خواهر خود با سرعت 746 مایل (هزارو200کیلومتر) برثانیه در کهکشان راه شیری در حال گذر است که با این سرعت حدود 25میلیون سال طول می‌کشد تا بتواند کهکشان راه شیری را ترک کند. اوژن مانیه، استاد ستاره‌شناسی دانشگاه هاوایی امریکا گفت: با این سرعت می‌توان فاصله زمین تا ماه را در عرض پنج دقیقه طی کرد.


روبات هوشمند برای پارک خودرو

مهر| مهندسان شرکت اتومبیل‌سازی آئودی آلمان روبات جدیدی ساخته‌اند که به‌راحتی اتومبیل‌ها را پارک می‌کند. این برنامه بی‌نظیر در راستای هوشمند‌سازی کارخانجات خودروسازی صورت گرفته است.

مهندسان این شرکت با آگاهی از این موضوع که تجمع انبوه خودروها در فضای محدودی نظیر کارخانه خودروسازی می‌تواند به کاهش بهره‌وری و همچنین افزایش مخاطراتی نظیر تصادف و برخوردهای جزیی منجر شود، روبات بی‌نظیری ساخته‌اند که با برخورداری از سطح جالب توجهی از هوش مصنوعی خودروهای تولیدشده را برمی‌دارد و در بهترین وضعیت ممکن جابه‌جا و پارک می‌کند.

این روبات بدون نیاز به نیروی انسانی خودروها را از روی زمین بلند می‌کند و با تشخیص اینکه کدام نقطه بهترین مکان برای قرار دادن آن است، به سوی آن نقطه حرکت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر