از امریکا تا تایلند

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۹

گاف جدید سارا پیلین

سارا پیلین، فرماندار سابق ایالت آلاسکا در سخنرانی خود در کنفرانس عمل‌گرایی سیاسی محافظه‌کاران گفت: «فشار روی سربازان ارتش و خانواده‌هایشان بسیار زیاد است. طی جنگ جهانی دوم، زمان متوسط ارسال سربازان به تماشاخانه نبرد 6 ماه بود. جنگ کره 9ماه، ویتنام 13سال. برای عراق و افغانستان میزان تخمینی 45ماه بود». پیلین پیش از این نیز در یک سخنرانی درباره میزان خودکشی سربازان سابق از اطلاعات و داده‌های نادرست استفاده کرده بود و ظاهرا بار دیگر این کار خود را تکرار کرده است. طی جنگ جهانی دوم، مردان و زنان به اضافه خدمت در طول جنگ6 ماه هم اضافه خدمت می‌کردند اما با توجه به میزان مرگ و میر بالا تخمین زمان متوسط آن غیرممکن است. علاوه بر این، مدت زمان متوسط فرستادن سربازان به هر نبرد متفاوت است و نمی‌توان دقیق آن را تخمین زد.


پرنس چارلز در مقابل کیت و ویلیام

پرنس چارلز همیشه نسبت به توجهی که کیت میدلتون و پرنس ویلیام از رسانه‌ها دریافت می‌کنند حسودی می‌کرده و حالا دیگر تلاش در پنهان کردنش هم نمی‌کند. به‌گفته برخی از منابع او قصد دارد کیت و ویلیام را حتی قبل از اینکه شانسی برای نشستن روی تخت سلطنتی داشته باشند از کاخ باکینگهام بیرون کند. البته این امکان هم وجود دارد که ملکه الیزابت بخواهد سلطنت را مستقیما به ویلیام تقدیم کند اما گفته می‌شود وقتی چارلز بعد از سال‌ها صبر بالاخره تبدیل به پادشاه بریتانیا شود، قصد دارد کاخ باکینگهام را تبدیل به یک جاذبه توریستی کند. به این ترتیب باید گفت اگر ملکه الیزابت‌دار فانی را وداع گوید و چارلز پادشاه شود، برخی از سنت‌های سلسله پادشاهی انگلستان را تغییر خواهد داد و درکنار کامیلا پارکر بولز در آرامش بر تخت سلطنت خواهد نشست.


دردسر والدین پرنسس سابق تایلند

والدین مسن پرنسس سابق کشور تایلند بعد از اعتراف به بدنام کردن خانواده سلطنتی کشور که شماری از جدی‌ترین و سخت‌گیرانه‌ترین قوانین سلطنتی جهان در حمایت از آنها وجود دارد توسط پلیس دستگیر شدند. این شوهر و همسر 72 و 66 ساله درحالی‌که سرهای خود را بعد از روبه‌رو شدن با پلیس تایلند پایین گرفته بودند به رسانه‌ها اعلام کردند که به تمامی جرم‌ها اعتراف کرده‌اند. این دو نفر والدین پرنسس سیراسمی هستند که بعد از اتهام‌های فساد سال گذشته با محاکمه قضایی روبه‌رو شد. ماها واجیرالونگ‌کورن، ولیعهد تایلند بعد از این رسوایی از او جدا شد و او را از عنوان رسمی سلطنتی‌اش نیز خلع کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر