سود گردشگری ترکیه از غذا

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۵

گردشگران خارجی ترکیه در سال گذشته بالغ بر 6.5 میلیارد دلار در این کشور پول غذا داده‌اند که این رقم قابل توجه معادل کل درآمد گردشگری ایران از ورود مسافران خارجی است.

به گزارش ایسنا، انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه در گزارشی اعلام کرد در سال 2014 حدود 41میلیون و 400هزارگردشگر خارجی از ترکیه دیدن کردند که از مجموع 34.3میلیارد دلار درآمد حاصل از ورود این گردشگران 6.5 میلیارد دلار آن هزینه آنها برای غذا بوده است.

میزان هزینه گردشگران خارجی در ترکیه فقط برای صرف غذا درحالی قابل توجه است که طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان، درآمد ایران از ورود گردشگران خارجی در سال گذشته حدود 6.5 میلیارد دلار بوده است؛ یعنی به اندازه هزینه غذای گردشگران خارجی در ترکیه!

به گزارش توربو نیوز، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بیش از 88 درصد گردشگران در جهان آشنایی با سبک‌های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم‌ترین فاکتورهای سفر می‌دانند. سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود 30درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است. هر گردشگری که ترکیه را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کند حدود 157دلار برای خرید غذا و نوشیدنی هزینه می‌کند. هدف صنعت گردشگری این کشور رسیدن به 250دلار برای هر گردشگر است. مسوولان ترکیه‌یی برای دستیابی به این هدف، برنامه‌ریزی و چند راه اصلی را پیشنهاد کرده‌اند. آنها معتقدند ترکیه باید نقشه غذایی داشته باشد و محل‌های فروش غذاهای مختلف را روی آن معرفی کند. برگزاری جشنواره‌های غذا و ارایه رشته‌های مربوط به غذاهای ترکیه‌یی از دیگر راه‌حل‌های پیشنهادی است. جالب است که آمارها نشان می‌دهد هر شهروند ترکیه‌یی که به‌عنوان گردشگر از این کشور خارج می‌شود به‌طور میانگین 194دلار برای خرید غذا هزینه می‌کند. براساس گزارش‌های موجود در سال گذشته میلادی هفت میلیون و 980 ترک به کشورهای دیگر سفر کرده و در کل پنج میلیارد و 470میلیون دلار هزینه کردند که از این میزان یک میلیارد و 550 میلیون دلار (برابر 28.3درصد) در صنعت غذایی خرج شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر