دور دنیا

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۵

سگ‌ها دروغ را می‌فهمند

ساعت24 پژوهش جدید توسط محققان ژاپنی حاکی از آن است که سگ‌ها می‌توانند دروغ را تشخیص بدهند. محققان دانشگاه کیوتو ژاپن دریافتند که سگ‌ها، افراد صادق را به‌خاطر می‌سپارند و از فرمان‌های آنها پیروی می‌کنند؛ این پژوهش نشان می‌دهد که سگ‌ها یاد می‌گیرند به چه کسی به‌ویژه در مورد غذا تکیه کنند. به‌گفته محققان، این امر بدان معنی است که سگ‌ها از تجربه خود در مورد انسان‌ها برای قضاوت در مورد صادق بودنشان استفاده می‌کنند.


لباس هوشمند برای ارتقای کیفیت روابط اجتماعی

ایسنا گروهی از دانشجویان آزمایشگاه رسانه موسسه فناوری ماساچوست، تی‌شرتی‌ به‌نام «لباس اجتماعی» ارایه داده‌اند که به افراد در ارتقای کیفیت روابط اجتماعی‌ و دوست‌یابی کمک می‌کند.

این لباس وجود شخص دیگری دارای همان لباس هوشمند را در نزدیک خود تشخیص می‌دهد و علایق مشترک کاربران را به‌طور خودکار مخابره می‌کند. لباس‌ جدید، تجسم‌بخش شخصیت کاربر است و به‌طور پویا، علایق مشترک شخص با مردم پیرامون را منعکس می‌کند.

این لباس برای برقراری ارتباط با لباس اجتماعی دیگر از گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های نرم‌افزاری، جوهر رنگی‌حرارتی و ابزار لمسی استفاده می‌کند. لباس جدید مجهز به سیم است و از طریق سیگنال بلوتوث با گوشی هوشمند کاربر ارتباط برقرار می‌کند. درصورتی که دو فرد، علایق مشترکی داشته باشند، جوهر رنگی‌ حرارتی روی لباس موضوع مورد علاقه مشترک اشخاص را روی لباس نمایش می‌دهد؛ به‌طور مثال چنانچه هر دو کاربران به موسیقی جاز علاقه‌مند باشند، کلمه جاز روی لباس‌ها

هجی می‌شود.

لباس‌های اجتماعی می‌توانند برای مرتبط ‌کردن اعضایی از جامعه به کار روند که دارای علایق، دیدگاه‌های فلسفی و شخصیتی، وضعیت‌های عاطفی و دیدگاه‌های اخلاقی مشترک باشند.


چمدان برقی خورشیدی

مهر به‌تازگی چمدان مدرنی ساخته شده که به لطف برخورداری از موتور کوچک برقی صاحب خود را بهتر از هر زمان دیگری همراهی می‌کند. نکته جالب توجه درخصوص این نوآوری، امکان انتخاب وضعیت حرکتی چمدان است که تنها به لطف موتور برقی تعبیه شده، سریع‌تر از زمانی که دسته آن کشیده می‌شود همراه صاحبش در خیابان و پیاده‌رو حرکت می‌کند.

موتور برقی این چمدان به‌گونه‌یی ساخته شده که با هر بار شارژ تا 10کیلومتر کارایی داشته و جالب اینکه تا 20کیلومتر بر ساعت نیز حداکثر سرعت دارد. نسخه مدرن‌تر این چمدان برقی 599 دلاری مجهز به صفحات خورشیدی است و به قیمت 699 دلار عرضه می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر