روبات‌ها شغل‌های انسان‌ها را تصاحب می‌کنند

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۹۴


نیویورک تایمز

لحظه‌هایی نادر از وفاق عمومی در بحران یونان؛ در ماه گذشته درحالی که یونان باردیگر به‌عنوان خطری برای اقتصاد جهانی مطرح شد، نسل جدیدی از رهبران پوپولیست این کشور عهد کردند تا سیاست‌های ریاضتی اروپایی را درهم بشکنند و اروپا به‌ویژه آلمان را در بخشی قرار دهند که امکان رسیدن به توافق با آن وجود ندارد.

پیشنهاد سنا برای عبور از بن‌بست؛ سنا با پیشنهاد میچ مک کانل، سناتور جمهوری‌خواه که ریاست سنا را برعهده دارد در تلاش است تا با همکاری امنیت ملی راه‌حلی برای مساله مهاجرت پیدا کند.


وال استریت ژورنال

شغل‌ها و روبات‌های هوشمند؛ کارشناسان بار دیگر به موقعیت مشاغل درصورتی که ماشین‌ها و روبات‌ها مهارت‌های اصلی را در دست بگیرند، فکر می‌کنند.

اریک براینیولفسون، اقتصاددان مدتی است که هشدار می‌دهد گرایش به انجام امور به‌صورت اتوماتیک شغل‌ها را از بین می‌برد و مهارت‌های انسانی را بی‌ارزش می‌کند.

جنت یلن و ارایه راه‌های جدید برای بانک‌های مرکزی؛ خانم یلن رییس بانک مرکزی با سخنرانی در کمیته بانکداری سنا درباره مسایل اقتصادی صحبت کرد و از تمایل به افزایش نرخ بهره تا اواخر سال خبر داد.

وی گفت: موقعیت اشتغال در امریکا از نظر ابعاد بسیار بهتر شده و تولید و هزینه‌ها با نرخی جدی، افزایش یافته است. همه اینها برای پایین آوردن نرخ بیکاری کافی به نظر می‌رسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر