رازهای ثروتمندترین مرد ایرانی

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۷

پیر امیدیار رییس و موسس سایت ای‌بی (eBay) نخستین و معروف‌ترین وبگاه مخصوص حراج و خریدوفروش اینترنتی است که تا آخر سال۱۹۹۸، 2/1میلیون عضو، ۷۵۰میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸میلیون دلار سود به همراه داشت. بعد از گذشت حدود ۱7سال، این شرکت، یک کمپانی بزرگ است با بیش از ۶۰۰۰ کارمند و میلیاردها دلار سهام. وقتی پیر امیدیار سایتش را به‌عنوان سرگرمی راه‌اندازی کرد، فکرش را هم نمی‌کرد روزی صاحب بزرگ‌ترین بازار اینترنتی جهان شود که روزانه چهار‌میلیون حراج در آن صورت می‌گیرد، هر ۲۴ساعت نیم‌میلیون گزینه برای خرید در آن وارد می‌شود و ارزشی معادل 10میلیارد دلار پیدا می‌کند.

امتحان کنید؛ امیدیار می‌گوید وقتی به دستاوردهای افراد موفق نگاه می‌کنی و می‌گویی: «عجب کار سختی بوده!»، مطمئن باش کار سختی بوده و وقتی به کارهایی نگاه می‌کنی که به‌نظر آسان می‌رسند، احتمالا آنها هم سخت بوده‌اند. تا خودت دست به کاری نزنی، هیچ‌وقت نمی‌فهمی که واقعا چه‌طور بوده‌اند.

دنبال علایق‌تان بروید؛ او می‌گوید اگر به چیزی خیلی علاقه داشته باشی و سخت کار کنی، فکر می‌کنم موفق خواهی شد. ولی اگر تجارتی را شروع کنی تنها به این امید که کلی پول پارو کنی، احتمالا موفق نخواهی شد. چون دلیل اشتباهی برای شروع یک کار تجاری است.

از اطرافتان ایده بگیرید؛ خود او کارش را با ایجاد بخشی در وب‌سایت کوچک خود شروع کرد و به کاربران امکان لیست کردن وسایل مختلف ازجمله کلکسیون نامزدش را می‌داد.

هر چیز امکان‌پذیر است؛ مبدع eBay، به‌صورت کاملا اتفاقی یک دستگاه فتوکپی را به‌صورت آنلاین به فروش گذاشت و خوشبختانه خریدار هم برای آن پیدا شد. وقتی به خریدار اعلام کرد که دستگاه شکسته است، فرد خریدار اظهار داشت کلکسیونر فتوکپی‌های شکسته است. و این آغاز کار بزرگ‌ترین سایت خرید‌وفروش اجناس دست‌دوم در جهان بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر