از دختر اردوغان تا شهردار بغداد

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۹۲

شروع کار خانم شهردار در بغداد

برای نخستین‌بار یک زن به‌عنوان شهردار بغداد، پایتخت عراق انتخاب شده است. ذکری محمد علوش که دارای مدرک دکترا در رشته راه و ساختمان است پیش‌تر مدیریت پروژه‌های ساختمانی وزارت آموزش عالی را به عهده داشت. شهردار بغداد باید مستقیم به حیدر عبادی، نخست‌وزیر پاسخگو باشد و در واقع موقعیت وزیری از کابینه را خواهد داشت. او کار خود را از دیروز یک‌شنبه آغاز کرد. این خانم جایگزین نعیم عبوب شهردار پیشین شده که برکنار شده است. او در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شهروندان بود و به بی‌کفایتی متهم می‌شد.


کارگردانی که معجزه را باور کرد

درام جنگ جهانی «آیدا» فیلم لهستانی است که یک روز مانده به اسکار جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسپرایت را برد. پاول پاولیکوسکی کارگردان فیلم درحالی که جایزه‌اش را دریافت می‌کرد، گفت: ما همه کار کردیم که بتوانیم فیلمی بسازیم که هیچ‌کس تماشا نکند. فیلمی سیاه و سفید که دوربین هم در آن تکان نمی‌خورد. اما مثل اینکه معجزه‌ها واقعا اتفاق می‌افتند و همه فیلم ما را دیدند. او با این فیلم ثابت کرد بالاتر از سیاهی رنگی نیست. این فیلم که یازدهمین فیلم سیاه و سفیدی به شمار می‌رود که از سال۱۹۶۷ تا امروز نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شده، اگر امروز جایزه اسکار فیلم خارجی را هم برده باشد که دیگر حتما روی ابرها پرواز می‌کند.

جنجال بر سر دختر اردوغان

درحالی که سه روزنامه حامی دولت ترکیه مدعی‌اند فتح‌الله گولن، منتقد رییس‌جمهوری ترکیه و طرفدارانش نقشه‌یی برای ترور سمیه اردوغان دارند، دادگاه آنکارا دستور تحقیق در این باره را صادر کرده است. وکلای گولن که ساکن امریکاست، این ادعا را تهمتی غیراخلاقی خوانده‌اند. دختر اردوغان ۲۹ساله است و اردوغان تاکنون بارها گولن را متهم کرده که قصد براندازی دولت او و تشکیل «دولت موازی» با سوءاستفاده از قانون را دارد. فتح‌الله گولن هم اردوغان را متهم می‌کند که ترکیه را به سمت توتالیتاریسم می‌برد. این سه روزنامه همزمان به پیغامی که توئیت شده استناد کرده‌اند. درحالی که این پیام بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر دارد و نمی‌تواند واقعی باشد.


فروش لباس نخست‌وزیر هند

لباس نخست‌وزیر هند در یک حراجی و با هدف اقدامی خیرخواهانه به فروش گذاشته شد. لباس نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در یک حراجی به قیمت 690هزاردلار به یک تاجر الماس فروخته شد. قرار است درآمد و منافع حاصل از این حراجی برای لایروبی کردن رودخانه کنگ، هزینه شود. این لباس که نام نخست‌وزیر هند با نخ‌های طلایی روی آن دوخته شده، ماه پیش و وقتی او میزبان باراک اوباما در دهلی نو بود، برتن نارندرا مودی بود. تاجر الماسی که خریدار این لباس است، تاکید کرده که آن را در دفتر کارش در معرض دید عموم می‌گذارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر