هک میلیون‌ها سیم‌‌کارت

۱۳۹۳/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۵

دولت‌های بریتانیا و امریکا متهم شده‌اند که سیم‌کارت‌های یک شرکت بزرگ تولید‌کننده سیم‌کارت‌ تلفن همراه را هک کرده‌اند.

وب‌سایت اینترسپت که افشاگری‌های ادوارد اسنودن - کارمند سابق یک شرکت پیمانکار سازمان امنیت ملی امریکا - را منتشر می‌کند نوشته است دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا از این طریق، مکالمات و ارتباطات شمار زیادی از کاربران تلفن‌های همراه را در جهان، شنود می‌کردند. شرکت هلندی ژمالتو که هدف این هک قرار گرفته گفته است که این اتهام‌ها را بسیار جدی می‌گیرد. این شرکت ۴۰ کارخانه دارد و سیم‌کارت‌های تولیدی‌اش در ۸۵ کشور به کار گرفته می‌شود.

وب‌سایتی که این اطلاعات را فاش کرده می‌گوید این سرقت بزرگ سیم‌کارت‌ به سازمان‌های جاسوسی امریکا و بریتانیا امکان داده است که به صورت مخفیانه حجم عظیمی از تماس‌های تلفنی و اطلاعات تبادل‌شده بین تلفن‌های همراه را شنود کنند «این وب‌سایت مدعی شده که ستاد ارتباطات دولت بریتانیا که یک سازمان امنیت اطلاعات است و سازمان امنیت ملی امریکا هک این سیم‌کارت‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌اند و تیمی موسوم به «ام‌اچ‌ای‌تی» یا تیم بهره‌برداری از تلفن همراه این عملیات را اجرا کرده است.

هر سیم‌کارت یک کلید رمزگذاری مشخص دارد که تولیدکننده تراشه آن را نصب می‌کند و ارتباطات میان تلفن‌های همراه را امن نگه می‌دارد. اما اگر سازمان جاسوسی به کلیدهای اطلاعات رمزگذاری‌شده دسترسی داشته باشد می‌تواند به محتوای اصلی تماس‌ها دسترسی پیدا کند.

آنها با این کد حتی می‌توانند تماس‌های رمزگذاری‌شده قبلی را هم رمزگشایی کنند. البته این شیوه فقط برای تماس‌های تلفنی و پیامک‌ها کاربرد دارد و ارتباطاتی که از طریق اپلیکیشن‌های موبایل مانند واتس‌آپ، آی‌مسیج و بسیاری از سرویس‌های ای‌میل انجام می‌شود به گونه‌یی دیگر رمزگشایی می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر