درآمد میلیاردی ایران از گردشگری سلامت

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۸

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت اعلام کرد: درآمد گردشگری سلامت ایران درسال گذشته یک‌میلیارد و 200میلیون دلار بوده است. «محمد پناهی» با اعتقاد بر اینکه گردشگری سلامت یک سروگردن از سایر بخش‌های گردشگری بالاتر است، اظهار کرد: هر گردشگری اروپایی که به ایران وارد می‌شود، با این تفکر که ارز وارد ایران کرده و سبب متحول شدن چرخه اقتصادی آن شده است، نگاه بالادستی دارد؛ اما در گردشگری سلامت به‌دلیل ارایه خدمات رفاهی و درمانی به گردشگران، شرایط متفاوت‌تر است.

او گردشگرانی را که برای درمان به ایران سفر می‌کنند سفیران جمهوری اسلامی خواند و بیان کرد: این گردشگران به‌دلیل ارایه خدمات شایسته از ایران، خود را مدیون کشور ما می‌دانند. پناهی در ادامه میراث پزشکی ایران را در کنار فرهنگ غنی و میراث فرهنگی ایران قابل افتخار دانست و افزود: اگر درباره توانمندی‌های بخش گردشگری سلامت به باور برسیم، به‌طور قاطع می‌توانیم آن را به دیگران هم منتقل کنیم.

وی همچنین به تشکیل کنسرسیوم گردشگری سلامت ایران با حضور 40 کشور و احداث پروژه‌یی در فضایی به وسعت 100هکتار در چابهار خبر داد و در ادامه گفت: باتوجه به دانش و امکاناتی که در بخش گردشگری سلامت وجود دارد، می‌توانیم سه سال آینده هفت میلیارد دلار از این بخش برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

این سخنان که درهمایش تخصصی با موضوع گردشگری سلامت و در حاشیه هشتمین نمایشگاه گردشگری تهران برگزار می‌شد، با سخنان خدادوست- معاون وزیر بهداشت در حوزه طب سنتی- ادامه یافت. وی بااشاره به ظرفیت موجود کشور در حوزه گردشگری سلامت ازجمله آب‌های معدنی و طب سنتی، از راه‌اندازی دهکده‌های سلامت با رویکرد طب سنتی و با هدف توسعه گردشگری خبر داد و افزود: این آمادگی وجود دارد که آیین‌نامه و نحوه واگذاری مجوز راه‌اندازی این دهکده‌ها براساس فاکتورهای اصولی وزارت بهداشت به متقاضیان ارایه شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر