شگفتی‌سازی اشیای تاریخی «خوروین»

۱۳۹۳/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲۵

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم بازدید سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران از اشیای خوروین، از سفیر بلژیک تقدیر و لوح یادبودی به او اهدا کرد. مسعود سلطانی‌فر در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر، از سفرای کشورهای خارجی بابت حضور در این مراسم و بازدید از نمایشگاه آثار باستانی مسترد شده خوروین تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: تلاش برای حفاظت از فرهنگ بومی، وظیفه هر انسان است، اما کوشش در جهت حمایت از فرهنگ بومی کشورها و ملل دیگر، اقدامی است قابل تقدیر. آثار باستانی منطقه خوروین خارج شده از کشور ایران در سالیان دور، بخشی از قطعه گم شده از فرهنگ بومی ایران بود که با تلاش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و با مساعدت و همکاری مقامات و مسوولان ذی‌ربط کشور فرهنگ‌دوست بلژیک، به موطن اصلی خود بازگشت و چرخه هویتی خود را کامل کرد.

او گفت: به همین مناسبت تصمیم بر آن شد تا از این حرکت شایان توجه و بی‌بدیل دولت و مسوولان محترم بلژیک، اینجانب به نمایندگی از دولت و ملت بزرگ ایران از آقای «فرانسوا دُله»، سفیر محترم بلژیک در تهران تقدیر و تشکر کنم. امیدوارم که این حرکت الگویی برای کلیه دولت‌ها و ملت‌های فرهنگ دوست دنیا بوده و منشا استرداد اموال فرهنگی به خاستگاه اصلی خود باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که صبح روز دوشنبه 20بهمن در موزه ملی برگزار شد، 34 سفیر، کاردار، نماینده سفارت و وابسته فرهنگی از کشورهای مختلف ازجمله، آذربایجان، پاکستان، ایتالیا، رومانی، فنلاند، تونس و... حضور داشته و از اشیای خوروین بازدید کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر