ناکامی جامعه جهانی در حفاظت از آوارگان

۱۳۹۳/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۷۷

آنجلینا جولی، بازیگر و کارگردان امریکایی در سفر به شمال عراق گفت: جامعه بین‌الملل در انجام وظیفه خود برای محافظت از غیرنظامیان متاثر از درگیری‌های عراق و سوریه ناکام مانده است. به گزارش ایسنا، جولی که به‌عنوان نماینده ویژه آژانس آوارگان سازمان ملل با آوارگان سوری و بی‌خانمان‌های عراقی در دهوک واقع در منطقه خودمختار کردستان عراق دیدن کرد، در جمع خبرنگاران و در اردوگاهی در «خنکه» گفت: امروز من از چیزهایی که دیدم، شوکه شدم. این پنجمین سفر من به عراق از سال2007 است و رنج و دردی که مردم متحمل می‌شوند بسیار بیشتر از آن چیزی است که من در آن زمان دیدم. جامعه جهانی باید فورا برای کمک به بیش از سه میلیون بی‌خانمان عراقی و سوری که در بدترین وضعیت در شمال عراق زندگی می‌کنند، وارد عمل شوند. وی افزود: سرعت پایین جمع‌آوری کمک مالی برای بی‌خانمان‌های عراقی و سوری موجب شده است که وخیم‌ترین بحران انسانی به‌وجود آید و چنانچه سریعا به آن رسیدگی نشود، بزرگ‌ترین فاجعه رقم می‌خورد. آژانس آوارگان سوری تنها 53درصد از 337میلیون دلار مورد نیازش را برای پاسخ به مشکلات آوارگان داخلی در عراق و سوریه طی سال2014 دریافت کرده است.

نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد: ما به‌عنوان جامعه جهانی به بوته آزمایش گذاشته شده‌ایم و تاکنون باوجود تمام تلاش‌ها و نیات خیر، جامعه جهانی ناکام مانده است. این مردمی که امروز من با آنها دیدار کردم، باید بدانند که ما در کنار آنها هستیم.

وی افزود: حال زمان آن فرا رسیده این سوال را مطرح کنیم که دولت‌ها نمی‌خواهند از هزینه میلیون‌ها دلار برای راه‌حل‌های نظامی دست بردارند؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر