کتاب جدید شاملو نرسیده تمام شد

۱۳۹۳/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۰

کتاب «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» که سفرنامه غیرشخصی احمد شاملو به امریکا در سال‌های 1368 و 1369 است، در کمتر از دو هفته به چاپ دوم رسید.

این کتاب در شمارگان ۳۳۰۰ نسخه ۶دی وارد بازار کتاب ایران شد و تا پایان هفته گذشته همه نسخه‌های آن به فروش رسید.

ناشر در هفته گذشته برای چاپ دوم این کتاب درخواست اعلام وصول کرد که پس از چند روز این تقاضا پاسخ مثبت یافت و چاپ دوم این اثر نیز در همان شمارگان چاپ اول یعنی ۳۳۰۰ نسخه البته با افزایش ۳۰۰۰تومانی قیمت به نسبت نوبت نخست چاپ با بهای ۱۰هزارتومان، راهی بازار کتاب شد.

شاملو، خود در مقدمه این سفرنامه نوشته است: کسانی گمان برده‌اند انگیزه نگارش «سفرنامه» که طی سال‌های ۶۸ و ۶۹ در امریکا نوشتم، در واقع پاسخ گفتن به تُرهاتی بوده که نشریات فارسی ایرانی‌های مهاجرِ آن دیار پس از سخنرانی من در دانشگاه «برکلی» نوشتند. حقیقت این است که نه، آن تُرهات لایق پاسخگویی نبود. من همیشه بر این اعتقاد بوده‌ام که خودکامه‌گانِ حاکم بر ایران یکی از دیگری سفیه‌تر بوده‌اند و همیشه به دل داشتم بر تاریخِ این حاکمان نظریه‌یی بنویسم و این فرصت در امریکا دست داد.

این کتاب شامل بخش‌ها و فصول متعددی است ذیل عناوینی مانند: گزارش روز به روز، ذکر معموه مشهوره برقلی،‌الله صفا، در وجه تسمیه ولایت قالی‌فورنیا، تکمله در شکایت از کج‌تابی روزگار غدار، پاره‌یی افاضات تاریخی که حتماً یادمان باشد بدهیم به آب طلا بنویسند، فصل اندرباب اینکه جواب‌های هوی است، تفضل الهی شاخ و دم ندارد، زبان سعدی علیه‌الرحمه داشت از دست می‌رفت که بحمدالله...، به قبر پدرش خندیده که گفته شاهنامه آخرش خوش است و اوضاع مملکت قاراشمیش است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر