من شارلی هستم

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۳


وال استریت ژورنال

صف‌آرایی پاریس علیه ترور؛ رهبران جهانی دست در دست هم و درحالی که جمعیتی میلیونی از مردم را پشت سر خود داشتند برای ایستادگی و مقاومت در برابرحملات تروریستی وحشتناکی که هفته گذشته پایتخت فرانسه را آشوب‌زده کرد به راهپیمایی پرداختند.

نفت درآمد امریکا را کاهش می‌دهد؛ درحالی که فصل چهارم درآمدها در سال مالی پیش رو است، سرمایه‌گذاران خود را برای رودررو شدن با نرم‌ترین رشد سود ایالات‌متحده طی چند سال اخیر آماده می‌کنند. این رشد کم به‌خاطر قیمت‌های رو به کاهش نفت همچنین ارزش بالای دلار به‌وجود آمده است.


نیویورک تایمز

نشان استقامت عظیم پاریس علیه تروریسم؛ بیش از یک میلیون نفر همراه رهبران جهان در پایتخت فرانسه دست در دست راه‌پیمایی کردند تا مقاومت خود را در مقابل حملات اخیر تروریستی نشان دهند.

شهردار در مقابل پلیس؛ مشاوران سیاسی شهردار بیل د بلاسیو ماه‌ها پیش به‌وضوح به او گفتند که او مشکلی بزرگ با نیروی پلیس شهر دارد اما او که نامزد دموکرات‌ها بود این حرف‌ها را نپذیرفت و با این باور که همه‌چیز تحت کنترل است، اعلام کرد مشکلات به‌زودی رفع می‌شوند. این باور تا ماه پیش ادامه داشت تا وقتی که دو افسر پلیس شهر به ضرب گلوله کشته شدند و از آن به بعد نیروهای پلیس دست به تظاهرات علنی زدند و از دستگیر کردن مردم برای جرم‌های بسیار کوچک به‌طور کامل سر باز زدند. حالا شهرداری که مقام خود را بر پایه بازسازی و آموزش دوباره نیروهای پلیس ساخته بود برای به‌دست آوردن اعتماد پایه‌یی درحال تلاش است.


گاردین

خانواده پلیس جان‌باخته دور هم جمع شدند؛ دور از مرکز شهر پاریس که هزاران نفر برای راه‌پیمایی روز یک‌شنبه جمع شده بودند، یک اجتماع دیگر هرچند کوچک‌تر در همان زمان گردهم آمده بودند. زیر نور درخشان اما سرد خورشید، دوستان و خانواده احمد مرابت، افسر پلیسی که درحمله به شارلی ابدو از پای درآمده بود با اعضای محله همراه شدند تا به این افسر جان‌باخته احترام بگذارند.

تیرانداز پاریس همراهی خود با داعش را اعلام کرد؛ آمدی کولیبالی تیراندازی که چهار نفر را در مغازه یهودی واقع در پاریس به قتل رساند در ویدیویی که روز یک‌شنبه یعنی دو روز پس از مرگش منتشر شد خود را سرباز خلیفه نامید و حمایت خود را از ابوبکر البغدادی، رهبر داعش اعلام کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر