فروش فیلم‌ها در شروع سال نو

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۲

فیلم جدید «ربوده‌شده» که دنباله‌یی بر دو قسمت قبلی است، در نخستین آخر هفته اکرانش موفق شد تا در ردیف اول پرفروش‌های امریکا جای بگیرد و به حاکمیت «هابیت» خاتمه بدهد.

باکس‌آفیس امریکا با اکران «ربوده‌شده3» در این آخر هفته، شاهد حضور سومین و آخرین قسمت از مجموعه فیلم‌های «ربوده‌شده» در نخستین هفته حضورش در باکس‌آفیس امریکا با فروش 40.4‌میلیون دلار در رتبه اول جای گرفت. این فیلم بار دیگر توسط لوک بسون با همکاری رابرت مارک کامن نوشته شده و الیویه مگاتون مسوولیت کارگردانی آن را برعهده داشته است. لیام نیسون دوباره در نقش برایان میلز مامور مخفی سابق دولت حاضر می‌شود که این‌بار نباید کسی که دخترش را دزدیده پیدا کند، بلکه کسی همسر سابقش را به قتل رسانده و برای او پاپوش دوخته است، بنابراین او باید در حین فرار از دست سی‌آی‌ای، اف‌بی‌آی و نیروهای پلیس قاتل همسرش را نیز پیدا و بی‌گناهی‌اش را ثابت کند.

«سلما» به کارگردانی آوا دوورنی که با بودجه 20‌میلیون دلاری ساخته شده، در سومین هفته حضورش در باکس‌آفیس با فروش آخر هفته 11.2‌میلیون دلار به مجموع 13.5‌میلیون دلار رسید و در رتبه دوم جای گرفت. این فیلم به نویسندگی پل وِب داستان حقیقی فراموش‌نشدنی سه ماه در سال1965 را تعریف می‌کند که طی آن دکتر مارتین لوترکینگ جونیور کمپینی بسیار خطرناک برای به دست آوردن حقوق مساوی رای‌دهی در مقابله با معترضان خشن را رهبری کرد.

«درون جنگل» که برداشت مدرن و ترکیبی از چند داستان افسانه‌یی برادران گریم به کارگردانی راب مارشال است نیز در سومین هفته حضورش در باکس‌آفیس رتبه سوم را به خود اختصاص داد. این فیلم با فروش آخر هفته 9.75‌میلیون دلار به میزان فروش کل 105‌میلیون دلار دست پیدا کرد. در این فیلم موزیکال داستان‌های سیندرلا، شنل قرمزی و جک و لوبیای سحرآمیز همه در قالب داستان زندگی یک نانوا و همسرش که توسط یک ساحره طلسم می‌شوند تا بچه‌دار نشوند، با هم درمی‌آمیزند. در این فیلم که با بودجه تقریبی 50‌میلیون دلاری ساخته شده است.

«هابیت: نبرد پنج لشکر» سومین و آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های «هابیت» به کارگردانی پیتر جکسون به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و این هفته هم در چهارمین هفته حضورش در باکس‌آفیس موفق به کسب 9.44‌میلیون دلار شد و فروش کلی‌اش را به 237‌میلیون دلار رساند. این فیلم که با بودجه تقریبی 250‌میلیون دلار ساخته شده است به احتمال زیاد آخرین فیلمی خواهد بود که برمبنای داستانی از تالکین ساخته شده است.

«شکسته‌نشده» درامی از جنگ جهانی دوم نیز در سومین هفته حضور خود در باکس‌آفیس با فروش 8.37‌میلیون دلاری در رتبه پنجم جای گرفت. فروش کل این فیلم در ایالات متحده تا به حال به 102‌میلیون دلار رسیده است. آنجلینا جولی این فیلم را با بودجه تقریبی 65‌میلیون دلار کارگردانی کرده و برادران کوئن نیز مسوولیت نوشتن فیلمنامه آن را برعهده داشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر