دور دنیا

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۸

بزرگ‌ترین تلویزیون جهان

ایسنا شرکت چینی سازنده محصولات الکترونیکی از یک مدل تلویزیون جدید با نمایشگر خمیده رونمایی کرد که از فناوری فوق وضوح بالای ۴K استفاده کرده و ۱۱۰ اینچ است و به‌عنوان بزرگ‌ترین تلویزیون جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. شرکت تی‌سی‌ال در بیانیه‌یی از برنامه‌هایش برای نمایش یک تلویزیون ۵۵ اینچ ۴K دیگر خبر داد که دارای فناوری نقطه کوانتومی است.

بزرگ‌ترین تلویزیون جهان یعنی تلویزیون خمیده ۴K UHD ۱۱۰ اینچی از نمایشگر ال‌سی‌دی با نور پس زمینه ال‌ای‌دی برخوردار است و تجربه سه‌بعدی را بدون استفاده از عینک‌های ویژه ممکن می‌کند. نمایشگاه الکترونیک مصرفی که ویترین برتر فناوری مصرف‌کننده جهان محسوب می‌شود، از روز سه‌شنبه در لاس‌وگاس شروع و تا امروز با شرکت بیش از ۳۶۰۰ شرکت از ۱۴۰ کشور جهان ادامه دارد.


قلمی برای ترمیم پوست

باشگاه خبرنگاران قلم نوری ری‌سکین وسیله‌یی جالب و مانند خودکار است که اشعه خاصی تولید و همراه آن ماده‌یی برای تحریک کردن سلول‌های مخصوص ترمیم، اسپری می‌کند. این اشعه که باید روی محل سوختگی یا زخم تابانده شود، سلول‌های سازنده پوست را به حرکت در می‌آورد و روند بهبودی را سرعت می‌بخشد. ابداع‌کننده این وسیله می‌گوید تنها دو ساعت طول می‌کشد تا حالت پوست به شکل اولش بازگردد.


کشف مقبره ملکه ناشناخته

فارس باستان‌شناسان مصری مقبره ملکه ناشناخته‌یی را که در قبرستانی در جنوب غربی قاهره دفن شده بود، کشف کردند. آرامگاه کشف شده در «ابوسیر» به‌عنوان گورستان پادشاهان قدیمی در جنوب غربی پایتخت مصر است و به نظر می‌رسد متعلق به همسر فرعون یا مادر حاکم مصر در حدود 4500 سال پیش باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر