پرکارترین تهیه‌کننده جشنواره فجر امسال

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۰

جواد نوروزبیگی با سه فیلم پرکارترین تهیه‌کننده این دوره جشنواره است. در عین حال کارگردان‌هایی که فیلم خود را تهیه کرده‌اند، حضور پررنگی در این دوره از جشنواره فیلم فجر دارند. جواد نوروزبیگی که سال گذشته با دو فیلم در جشنواره حاضر بود، امسال تهیه فیلم‌های «اعتراف ذهن خطرناک من»، «بهمن» و «من دیگو مارادونا هستم» را برعهده دارد که هر سه در بخش اصلی جشنواره حضور دارند. این درحالی است که جمال ساداتیان پرکارترین تهیه‌کننده سال گذشته جشنواره که با سه فیلم حضور داشت، امسال تنها با فیلم «جامه‌دران» در بخش فیلم‌های اول حاضر است.

در این میان هشت کارگردان بخش سودای سیمرغ خود تهیه فیلم‌شان را هم برعهده داشته‌اند. این کارگردان‌ها عبارتند از: نیکی کریمی با «شیفت شب»، حسن نجفی با «شرفناز»، کیوان علی‌محمدی با «ارغوان»، رضا کریمی با «آفتاب و تگرگ»، فرزاد موتمن و علی حضرتی با «خداحافظی طولانی»، علیرضا رییسیان با «دوران عاشقی»، سیدروح‌الله حجازی با «مرگ ماهی» و هاتف علی‌مردانی با «مشرف به کوچه بی‌نام».

همایون اسعدیان، مسعود جعفری‌جوزانی و منیژه حکمت سه کارگردانی هستند که در این دوره فیلم کارگردان دیگری را تهیه کرد‌ه‌اند. اسعدیان با «بوفالو»، حکمت با «شکاف» و جعفری‌جوزانی با «حکایت عاشقی» به‌عنوان تهیه‌کننده حضور دارند، ضمن اینکه مسعود جعفری‌جوزانی به‌عنوان کارگردان نیز فیلم «ایران‌برگر» را در جشنواره دارد.

در بخش نگاه نو نیز محمدحسین لطیفی به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم «چهارشنبه 19 آبان» حضور دارد. در عین حال فتح‌الله جعفری‌جوزانی «ایران‌برگر» برادرش را تهیه کرده، پروانه مرزبان «تا آمدن احمد» پسرش صادق صادق‌دقیقی را تهیه کرده و بیتا منصوری نیز تهیه فیلم «رخ دیوانه» همسرش ابوالحسن داودی را برعهده داشته است. محمد پیرهادی با «روباه»، محمدعلی حسین‌نژاد با «طعم شیرین خیال»، منصور لشکری قوچانی با «عصر یخبندان»، منوچهر شاهسواری با «مزارشریف» و علی سرتیپی با «شکاف» از دیگر تهیه‌کنندگان حاضر در بخش اصلی جشنواره هستند.

در بخش فیلم‌های اول، بازیگران حضور پررنگی به‌عنوان تهیه‌کننده دارند؛ پرویز پرستویی فیلم «دو» سهیلا گلستانی را تهیه کرده، علی مصفا «در دنیای تو ساعت چند است؟» صفی یزدانیان و بیژن امکانیان هم فیلم «ناهید» آیدا پناهنده را تهیه کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر