زنی تاثیرگذار در صنعت فیلم

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۸

مازیار معتمدی جودی فاستر بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردانی شناخته شده است. این زن 52ساله که از کودکی و زمانی که تنها سه سال داشت، در برابر دوربین سینما قرار گرفت، نخستین بازیگر زن امریکایی است که خود پشت دوربین قرار گرفت و به کارگردانی پرداخت. وی که به‌تازگی کارگردانی قسمت‌هایی از سریال‌های موفقی چون «خانه پوشالی» با بازی کوین اسپیسی و «نارنجی سیاه جدید است» را انجام داده، برای همه خدماتی که در عرصه فیلمسازی انجام داده به‌عنوان برنده جایزه یک عمر دستاورد لورا زیسکین امریکا معرفی شده است. او این جایزه را از جشنواره فیلم آتنا و برای تاثیری که در صنعت فیلمسازی کشورش داشته، دریافت خواهد کرد.

این جایزه به پاس تجلیل از قدرت، خلاقیت و رهبری زنان در صنعت فیلمسازی اهدا می‌شود و فاستر گفته است همه اینها ارزش‌هایی هستند که او عمیقا به آنها متعهد است. فاستر که قرار است در فیلم جدیدش با عنوان «هیولای پول» در کنار جورج کلونی، جولیا رابرترز و جک اوکانل نقش‌آفرینی کند، دو جایزه اسکار، سه جایزه بفتا و یک گوی زرین گلدن‌گلوب را در کارنامه‌اش دارد. او وقتی نوجوان بود این شهامت را داشت که در نقشی هنجارشکنانه در فیلم تحسین شده «راننده تاکسی» در کنار رابرت دنیرو بازی کند و با همان بازی نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال ۱۹۸۸ برای بازی در فیلم «متهم» دریافت کرد و با درخشش در فیلم «سکوت بره‌ها» در نقش کلاریس استارلینگ، یک مامور اف‌بی‌آی که به‌دنبال افشای راز چند قتل زنجیره‌یی بود، تحسین منتقدین بین‌المللی و دومین جایزه اسکار خود را به‌عنوان بازیگر نقش اول زن دریافت کرد.

تنوع نقش‌هایی که او ایفا کرده بسیار زیاد است و از ژانرهای وحشت، ظالمانه و تخیلی گرفته تا احساسی و طنز و کودکانه را شامل می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر