دور دنیا

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۸

ابداع چای با طعم فضا!

ایسنا یک مبتکر ژاپنی ترکیب چای جدیدی ابداع کرده که طعم جهان را به انسان ارایه می‌دهد. «چای فضایی» ترکیبی ژاپنی از تمشک و نیشکر است اما آنچه طعم فضا را به آن داده، ماده‌یی شیمیایی به اسم اتیل فرمات است. این عطر شیرین را فضانوردان در زمان ورود به ایستگاه فضایی حس می‌کنند. سازندگان مدعی هستند که برای چشیدن طعم فضا می‌توان از این چای به‌عنوان نزدیک‌ترین تجربه استفاده کرد.


اژدهایی که قادر به تقلید است

فارس دانشمندان در مطالعه‌یی برای نخستین بار متوجه شدند اژدهای ریش‌دار می‌تواند از دیگران تقلید کند و این نخستین خزنده‌یی است که قادر به این کار است. مارمولک یا اژدهای ریش‌دار ماده داناتر از آنی است که بشود فکر کرد زیرا به‌تنهایی و بدون کمک اژدهای نر توانست در کشویی قفس خود را باز کند. محققان از طریق آموزش ویدیویی، تصاویری از همنوعان این حیوان را به آن نشان داده سپس طعمه‌یی به خزنده نشان دادند و حیوان را تحت فشار قرار دادند و دوباره تصویری به خزنده نشان دادند و با کمال تعجب مشاهده کردند مارمولک ماده قادر به باز کردن در کشویی قفس شد.


کشف بزرگ‌ترین شهر باستانی جهان در ترکیه

ساعت 24 باستان‌شناسان در ترکیه شهری باستانی و بزرگ با قدمت ۵ هزارسال را در زیر زمین در منطقه «کابادوکیا» کشف کرده‌اند. باستان‌شناسان معتقدند این بزرگ‌ترین شهر باستانی جهان است. کابادوکیا در محافل باستان‌شناسی به داشتن شهرک‌های زیرزمینی و شهرک‌هایی در دل کوهستان شهرت دارد. این شهر در جریان گود‌برداری برای یک پروژه مسکونی کشف شده و تنها طول دالان‌ها یا تونل‌های کشف شده‌یی که مناطق شهر را به‌هم وصل می‌کند، ۷کیلومتر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر