ایران متفاوت در بورس گردشگری آلمان

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۱

ایران برای مشارکت با آلمان در نمایشگاه بورس بین‌المللی گردشگری(ITB) سال2018 اعلام آمادگی کرده، و به همین دلیل هم تصمیم دارد تا امسال تصویر جدی‌تری از گردشگری خود را در این نمایشگاه مهم نشان دهد.

ITB برلین از قدیمی‌ترین بازارها و بورس‌های گردشگری دنیا است که نزدیک به نیم قرن قدمت دارد و ایران تاکنون 22بار در آن شرکت کرده است. این نمایشگاه از چنان جایگاه قابل اهمیتی در صنعت گردشگری دنیا برخوردار است که هر سال ده‌ها‌هزار بازدیدکننده و شرکت‌کننده در آن حضور می‌یابند تا رایزنی‌های یک سال آینده را انجام دهند.

ایران در دو سه سال اخیر به‌دلیل بدهی‌هایی که برای اجاره غرفه‌ در این نمایشگاه بالا آورده بود به فهرست سیاه این بورس بین‌المللی گردشگری اضافه شد و غرفه آن هم در دو سال اخیر به سالنی که کمتر مورد توجه بود منتقل شد.

این درحالی است که مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده نحوه حضور ایران در این نمایشگاه تغییر خواهد کرد.

محمدکاظم خلدی‌نسب باتاکید بر بورس بین‌المللی گردشگری آلمان در مقایسه با سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی و توجه تمام دست‌اندرکاران صنعت گردشگری دنیا به این نمایشگاه پرسابقه، گفته است ایران برنامه‌یی جدی‌ برای حضور در این نمایشگاه در دستور کار قرار داده و غرفه‌یی به مساحت یک‌هزار و 100متر را در نظر گرفته است. در این غرفه قرار است بخش‌هایی چون مناطق آزاد، اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ها و توراپراتورها حضوری یکپارچه داشته باشند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشته براساس سیاست‌های تعریف‌شده در سازمان برای برپایی غرفه‌ ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری، مسوولیت برپایی و اجرای غرفه ایران در این نمایشگاه که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متولی آن است به شرکتی وابسته به سازمان یعنی شرکت مادر توسعه ایرانگردی و جهانگردی واگذار شده است که هماهنگی‌ها، غرفه‌سازی، ارایه فراخوان و گردآوری مجموعه گردشگری را در این غرفه به عهده خواهد داشت. وی برپایی شب ایرانی، نمایش تولید زنده صنایع دستی ایران توسط دو استاد هنرمند، برپایی نشست‌ها و مذاکرات مشترک با توراپراتورها و مقامات عالی‌رتبه گردشگری سایر کشورها را از دیگر برنامه‌های غرفه ایران در ITB 2015 برشمرد.

خلدی‌نسب گفت: دلیل حضور فعالانه ایران در ITB برلین2015 طبق مذاکرات گذشته مسوولان ایران و آلمان، مشارکت در برپایی این نمایشگاه یا بورس بین‌المللی گردشگری سال2018 میلادی است. این تصمیم ضرورتی ایجاد می‌کند که تا آن وقت مجدانه در این نمایشگاه حضور داشته باشیم و از قبل هماهنگی‌ها را انجام دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر