پروپا گاندا؛ هنر سرخ

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۰


اکونومیست

اقتصاد جهان - زمان گذشته و آینده؛ اقتصاد جهان در سال2015 مشکلات اواخر دهه1990 را به یادها خواهد آورد.

روسیه و روبل - هر چه بکارید برداشت می‌کنید؛ سقوط شدید ارزش روبل روسیه به‌خاطر رفتارهای غیرعادی، طمع و پارانویای پوتین به‌وجود آمده است.

فاجعه در پاکستان - خون بی‌گناهان؛ حمله بزرگ نظامیان نشان می‌دهد که آنها تحت فشار قرار دارند. رهبران پاکستان باید برای شکست دادن آنها با یکدیگر متحد شوند.

ناآرامی در هنگ‌کنگ - هنوز تمام نشده است؛

اعتراض‌ها و راه‌پیمایی‌های حامی دموکراسی در هنگ‌کنگ پراکنده شد، اما مشکلات دولت به هیچ‌وجه به پایان نرسیده‌ است.

پروپاگاندا - هنر سرخ است؛درحالی که مردم ژی‌آن چین مسیر روزانه خود را طی می‌کنند، هر روز از کنار صدها پوستر عبور می‌کنند. بااین‌حال در این کشور آثار هنری مبتنی‌بر پروپاگاندا جان تازه‌یی به خود گرفته‌اند.

قانون حقوق بشر - اول کنیا حالا هم سودان؛این هفته بدی برای دادگاه جنایی بین‌الملل(آی‌سی‌سی) و عدالت در کنیا و سودان بود. این دادگاه ضربه بد دیگری را در این کشور متحمل شد.

اصلاحات فرانسه - تغییرات جدید، اما به کدام سمت؟ وقتی فرانسوا اولاند در ماه مارس سال2014 نخست‌وزیر خود را کنار گذاشت تغییری کامل به‌وجود آورد. سیاست‌های حسادت و مالیاتی کنار رفتند و صحبت‌های خرج کمتر و تشویق تجارت‌ها جلو آمدند. اما این اصلاحات دولت برای منتقدان خارجی بیش از حد ترسو و برای رقبای آنها در داخل کشور بیش از حد شجاعانه به نظر می‌آیند.

ترکیه و اتحادیه اروپا - خداحافظ آزادی رسانه‌ای؟ موجی جدید از دستگیری‌ها روابط با اتحادیه اروپا را به پایین‌تر و بدترین حد ممکن خود رسانده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر