تهرانگردی گردشگران خارجی

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۷

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از رشد ۲۷۰درصدی گردشگران خارجی استان تهران خبر داد و گفت: فروش بلیت در ۹ ماهه اول امسال بیش از 5/1برابر کل سال گذشته موزه‌های استان تهران بوده‌ است.

رجبعلی خسروآبادی روز یک‌شنبه گفت: ما به‌عنوان سازمان میراث فرهنگی توقع داریم، گردشگرانی که وارد تهران می‌شوند، بتوانند از خدمات مناسبی استفاده کنند و هرچقدر این ساختارها و امکانات مطلوب‌تر باشد، از نظر ما نیز مطلوب‌تر است.

خسروآبادی ادامه داد: شهرداری وظیفه دارد که برای گردشگران این سامانه را اجرا کند و همان‌طورکه می‌دانید این اتوبوس در میدان تجریش و امام‌خمینی(ره) ایستگاه ویژه‌یی دارد و ما در تهران حداقل به 60 ایستگاه ویژه گردشگری نیاز داریم.

وی به نقش بخش خصوصی در گسترش گردشگری در استان تهران اشاره کرد و افزود: کسانی که در حوزه گردشگری فعال باشند، باید کارکردهای مناسبی ارایه دهند، به‌گونه‌یی که هم‌اکنون تعداد اتوبوس‌هایی که به این موضوع اختصاص داده شده کم است و ما حداقل به 100 اتوبوس در این مسیر نیاز داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه ‌درحال حاضر موسسات زیادی از بخش‌ خصوصی متقاضی فعالیت در این حوزه هستند، گفت: هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم و هر شرکتی که بتواند خدمات مناسبی را به گردشگران ارایه دهد، می‌تواند در این حوزه فعالیت کند.

خسروآبادی در مورد حضور گردشگران خارجی در تهران گفت: نسبت به زمان مشابه سال گذشته گردشگران خارجی استان تهران 270درصد رشد داشته و در برآوردهای اقتصادی انجام شده مشخص شد که از 9 ماهه اول سال‌جاری بیش از 1.5برابر کل سال گذشته موزه‌های استان تهران فروش بلیت داشته‌اند و این تغییر کاملا محسوس است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر