توجه مجلس به صنعت گیم

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بااشاره به تاثیر بازی‌های رایانه‌یی در انتقال فرهنگ گفت: باید مسوولان نگاه جدی به این صنعت داشته باشند؛ چراکه بازی می‌تواند سبب صدور فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی شود.

سیدناصر موسوی با بیان اینکه صنعت بازی‌های رایانه‌یی می‌تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد، افزود: باتوجه به شرایط کنونی کشور می‌توانیم از طریق گیم به درآمدزایی برسیم و از صدور نفت بکاهیم.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند مسایل فرهنگی مهم‌تر از اقتصاد است، مجلس باید برای سال 94 در حوزه فرهنگ به‌ویژه بازی‌های رایانه‌یی اعتبارات قابل توجهی را مصوب کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ‌اکنون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی متولی صنعت گیم کشور است اما متاسفانه شاهد موازی‌کاری‌هایی از سوی ارگان‌هایی هستیم که فعالیتی شبیه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی دارند. اگر همه این اعتبارات به بنیاد اختصاص یابد، قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: باید از سوی مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی شود تا یک ارگان متولی اصلی صنعت گیم باشد و دیگر ارگان‌ها باید موظف به اختصاص بخشی از اعتبارات‌شان به بنیاد شود.

موسوی گفت: آنچه که مربوط به کمیسیون اقتصادی باشد، این قول را می‌دهیم که موضوع صنعت گیم و اعتبارات مربوط به آن را پیگیری کنیم و امیدواریم اعتبارات خوبی را به این حوزه اختصاص دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر