دور دنیا

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۰

آنتی‌اکسیدان خوراکی‌ها

فارس یک روش جدید اندازه‌گیری نشان داد آنتی‌اکسیدان میوه‌ها و سبزیجات، ۱۰ برابر بیشتر از آن چیزی است که تا به حال تصور می‌شد. با این حال به‌گفته محققان در برخی از موارد می‌توان گفت: آب‌میوه‌ها مانند نوشیدنی‌های شیرین عمل می‌کنند و در صورت امکان، بهتر است میوه را به جای آب‌میوه خورد. آب‌میوه حاوی آنتی‌اکسیدان است و دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، کاروتنوئیدها و پلی فنول است.



گوسفندها در خدمت افزایش سرعت اینترنت

ایسنا یک دانشمند علوم رایانه در دانشگاه لنکستر انگلستان، ایده استفاده از گوسفندها به‌عنوان ابزاری برای افزایش سرعت اینترنت در یک منطقه روستایی در ولز را مطرح کرده است. ایده پیشنهادی «پروفسور گوردون بلیر» استفاده از قلاده‌های دیجیتالی در گوسفندها و استفاده از چنین سامانه‌هایی برای رهگیری این حیوانات همچنین بهره‌گیری از آنها به‌عنوان مسیر هدایت وای‌فای است.

این قلاده‌ها به دوربین‌هایی مجهزند که گوسفندها و مکان آنها همچنین چگونگی تعاملشان با محیط اطراف را ره‌گیری می‌کنند. در ضمن می‌توان از این سیستم‌ برای غلبه بر سرعت‌های پایین اینترنت در بسیاری از نقاط روستایی بریتانیا بهره برد.



پوست کندن سیب‌زمینی

ساعت24 یک کارشناس سبزی و صیفی‌ می‌گوید: پوست کندن عمیق سیب‌زمینی باعث از بین رفتن اسیدهای آمینه می‌شود.

به‌گفته سمیه امندی‌یگانه، بخش زیادی از اسیدهای آمینه سیب‎زمینی در بخش خارجی پوست ذخیره شده و پوست کندن عمیق آن باعث از بین رفتن اسیدهای آمینه سیب‌زمینی می‌شود.

مقدار نشاسته نیز در سیب‌‎زمینی از خارج به ‌طرف مرکز غده ابتدا افزایش‌ یافته سپس کاهش می‎یابد و به‌همین خاطر با پوست کندن عمیق مواد نشاسته‌‎ای زیادی از بین نمی‌‎رود.



کشف راز پوست‌های بی چروک

ایرنا محققان موفق به کشف آنزیمی شدند که پوست را پیر می‌کند. محققان دانشگاه «کلمبیا» در انگلیس معتقدند که مسدود کردن این ژن موجب رها ساختن پوست از چین و چروک می‌شود. این کشف راه را برای ابداع کرم‌ها و درمان‌هایی که پیری پوست را نقض می‌کند هموار می‌سازد.

محققان در یک آزمایش متوجه شدند موش‌هایی که فاقد آنزیم «گرانزیم‌بی» هستند به‌اندازه قابل‌توجهی کمتر از موش‌هایی که دارای این آنزیم هستند پیر می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر