فیلمسازان آلمانی دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۴

مازیار معتمدی برنامه‌های دولت آلمان برای کم کردن بودجه‌های فدرال در صنعت فیلم با مقاومت فیلمسازان و اعتراض آنها روبه‌رو شده است. دولت آلمان که درصدد بود تا سال آینده 10میلیون یورو (12.2میلیون دلار) از بودجه تعیین شده برای کمک به صنعت فیلم کم کند، با اعتراض مسوولان سینمایی این کشور روبه‌رو شده است. با این حال بوندس‌رات که یکی از دو پارلمان آلمان است روز جمعه رای به افزایش سرمایه فدرال برای فیلم آلمان داد و اعلام کرد قصد دارد این مبلغ را به سطح امسال یعنی 60میلیون یورو (73.4میلیون دلار) بازگرداند. علاوه بر این سیگمار گابریل وزیر امور اقتصادی آلمان نیز به صنعت فیلم کشور اطمینان داد که وزارتخانه او 12.2میلیون دلار دیگر را نیز در سال آینده برای حمایت از فیلم اختصاص خواهد داد. این تلاش‌ها وقتی معنا پیدا می‌کند که بدانیم یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای فیلمسازی آلمان یعنی استودیو بابلزبرگ انتظار دارد در انتهای سال 2014 شاهد ضرری 2.5میلیون یورویی (3میلیون دلاری) باشد. این درحالی است که این کمپانی امسال موفق به دریافت و ساخت پروژه‌هایی بزرگ ازجمله فیلم درام جدید بی‌عنوان استیون اسپیلبرگ همچنین فیلم «نقطه شکست» با همکاری سینمای امریکا شده بود.

جذب پروژه اسپیلبرگ و حضور او در آلمان آنقدر اهمیت داشت که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان سر صحنه فیلمبرداری حاضر شد تا حمایت خود را از صنعت فیلمسازی کشورش نشان دهد.

در همین حال چارلی ووبکن رییس استودیو بابلزبرگ در مصاحبه‌یی با روزنامه اقتصادی آلمانی «هندلس‌بلات» باتوجه به سایه روشن اقتصادی موجود گفت: تنها امیدوار است استودیو‌اش بتواند سال آینده را نیز دوام بیاورد. اما نظر معاون و مسوول عملیاتی ارشد این استودیو متفاوت بود و کریستوف فیسر در مصاحبه با ورایتی گفت: در همین روزهای اخیر و با حمایت مجلس، تغییرات جدیدی به‌وجود آمده که باعث بهبود اوضاع درحال ورود به سال جدید میلادی شده‌ و نسبت به سال آینده خوش‌بین هستم. در حالی که این استودیو سودی 50میلیون یورویی (61.1میلیون دلاری) برای سال 2014 اعلام کرد که این مبلغ نسبت به 81.9میلیون یورو (100میلیون دلار) سال گذشته کاهش داشته است.

برای جبران این کاهش، استودیو بابلزبرگ درحال مذاکره برای جذب تعدادی دیگر از پروژه‌های بزرگ هالیوودی برای فیلمبرداری در سال آینده در این استودیو است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر