دور دنیا

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۶

ضبط فیلم درحال خواب

ایسنا دو نوجوان انگلیسی نوعی نوار پوشیدنی هوشمند تولید کرده‌اند که قدرت تشخیص خواب رفتن فرد در برابر تلویزیون را دارد و فیلم درحال پخش را ضبط می‌کند تا وی بتواند پس از بیدار شدن برنامه موردعلاقه‌اش را تماشا کند. این فناوری پوشیدنی مجهز به یک اکسیژن‌سنج خون و یک حسگر بی‌سیم است که می‌تواند از طریق آن با دستگاهی که نزدیک تلویزیون نصب می‌شود، ارتباط برقرار کند. زمانی‌که فرد خوابش می‌برد، جریان خون وی تغییر می‌کند و سیستم شروع به کار می‌کند و به ضبط‌کردن می‌پردازد. هنگامی که فرد از خواب بیدار می‌شود، می‌تواند فیلم را ببیند.


حلزون‌ها مرگبارتر از کوسه‌ها

ایرنا حلزون‌ها در سال موجب مرگ 10‌هزار انسان می‌شوند درحالی که کوسه یا اسب‌های آبی در سال می‌توانند درنهایت 520نفر را بکشند. این حیوانات به ظاهر بی‌ضرر، منتقل‌کننده «شیستوزومیازیس» هستند که بیماری خطرناک کشنده ناشی از کرم‌های انگلی است. دانشمندان می‌گویند حلزون‌ها آب‌ها را با انگل‌های خود آلوده می‌کنند و هنگامی که این انگل‌ها از طریق آب وارد بدن می‌شوند به تخمگذاری در داخل بدن انسان می‌پردازند و این امر منجر به بیماری کشنده می‌شود که علایم اولیه آن استفراغ خونی و فلجی پاها است. کارشناسان سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زنند 160میلیون نفر انسان در جهان، به این بیماری آلوده باشند.


افزایش عمر با ایبوپروفن

واحد مرکزی خبر نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد داروی ضدالتهاب ایبوپروفن می‌تواند علاوه‌بر خاصیت اصلی‌اش، طول عمر را افزایش دهد. مایکل پولیمنیس، کارشناس بیوشیمی در دانشگاه تگزاس در تشریح تحقیقات خود و گروه همراهش گفت: ابتدا ایبوپروفن را روی مخمر نان به کار بردیم که نمونه مشخصی از تحقیق روی پیری است. در این تحقیق، متوجه شدیم ایبوپروفن باعث افزایش عمر این میکروب‌ها می‌شود. وی که از محققان اصلی طرح است، گفت: سپس این تجربه را با کرم و مگس سرکه انجام دادیم و دیدیم آنها به مدت طولانی‌تری سالم مانده و عمرشان نیز افزایش پیدا می‌کند. براین‌اساس، کرم‌ها و مگس‌های سرکه‌یی که این داروی ضدالتهاب را دریافت کردند، 15درصد بیشتر عمر کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر