مهم‌ترین رویدادهای ورزشی سال 2014

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۴

سال 2014میلادی درحالی تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد که شاهد برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهان یعنی جام‌جهانی فوتبال به میزبانی برزیل بود و در عین حال شگفتی‌هایی در جهان ورزش به وقوع پیوست که مروری بر آنها خالی از لطف نخواهد بود.

جام‌جهانی 2014 برزیل؛ افتخار برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان در سال 2014 متعلق به برزیلی‌ها بود. مسابقاتی که در پایان به بهترین جام‌جهانی تاریخ هم بدل شد. درپایان این رقابت‌ها آلمان که در نیمه نهایی برزیل میزبان را هفت بر یک شکست داده بود، با غلبه بر آرژانتین به قهرمانی رسید.

سوآرز دوباره گاز گرفت؛ از اتفاقات به یادماندنی در این جام‌جهانی محرومیت لوییس سوآرز بازیکن سرشناس اروگوئه‌یی به‌دلیل گاز گرفتن شانه جورجیو کیلینی بازیکن تیم ایتالیا بود.

شکست هفت بر یک برزیل از آلمان در جام‌جهانی؛ تیم ملی فوتبال برزیل درحالی این شکست تحقیرآمیز را متحمل شد که بسیاری از کارشناسان از آن به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در جام بیستم یاد می‌کردند و هرگز کسی فکر نمی‌کرد با چنین شکستی جام‌جهانی را آن هم در خاک خودش ترک کند.

قهرمانی رئال‌مادرید در جام باشگاه‌های جهان؛ تیم فوتبال رئال‌مادرید با برتری دو بر صفر مقابل سن لورنزو آرژانتین به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان دست یافت. این مسابقات به میزبانی مراکش برگزار شد.

بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون؛ هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی که به المپیک قاره کهن مشهور است، در شهر اینچئون کره‌جنوبی برگزار شد. درپایان این بازی‌ها چین همانند همیشه با کسب بیشترین مدال طلا اول شد وکشورهای کره‌جنوبی و ژاپن در مکان‌های بعدی قرار گرفتند. ایران نیز با کسب ۲۱ طلا، ۱۸نقره و ۱۸برنز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.

المپیک زمستانی سوچی؛ این بازی‌ها که گفته شد گران‌ترین المپیک زمستانی تاریخ بود، در سوچی روسیه برگزار شد. هزینه‌های سرسام‌آور این بازی‌ها موجب شد نروژ، سوئد، اوکراین و لهستان از پیشنهاد برگزاری المپیک زمستانی 2022 انصراف دهند و کمیته بین‌المللی المپیک چاره‌یی جز انتخاب از بین دو شهر آلماتی قزاقستان و پکن چین نداشته باشد.

ادامه جنجال انتخاب روسیه و قطر به‌عنوان میزبان دو جام‌جهانی 2018 و 2022؛ ادامه بحث و جدل‌ها بر سر انتخاب دو کشور روسیه و قطر به‌عنوان میزبانان جام‌جهانی 2018و 2022موجب شد فیفا کمیته ویژه‌یی را مامور رسیدگی به موضوع کند.

راه‌یابی نخستین آسیایی به فینال گرنداسلم؛ پیروزی نیشیکوری برابر جوکوویچ در نیمه نهایی تنیس اوپن امریکا اتفاق کمی نبود. این تنیس‌باز جوان ژاپنی بعد از یک ماراتن چهارساعته و پیروزی در پنج ست، در مسابقه بعدی خود مقابل مرد شماره یک تنیس جهان قرار گرفت اما توانست این تنیس‌باز صرب را هم در چهارست شکست داده و مانع رسیدن وی به فینال اوپن امریکا برای پنجمین دوره متوالی شود. نیشیکوری بدین‌ترتیب نخستین آسیایی شد که به فینال یک مسابقه گرانداسلم راه یافت.

حذف تیم هاکی روی یخ روسیه در المپیک زمستانی سوچی؛ قهرمانی در مسابقات هاکی روی یخ المپیک سوچی نخستین هدف روسیه بود تا نماد قدرت این کشور بعد از فروپاشی شوروی سابق باشد. این تیم در مرحله مقدماتی نروژ را به‌راحتی برد و درحالی‌ که رویای قهرمانی را در سر می‌پروراند در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه سه بر یک مغلوب فنلاند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر