مالیات بر ارزش افزوده دغدغه مجلس دهم باشد

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۹۲

عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران مشکل مالیات بر ارزش افزوده را یکی از چالش بر انگیزترین دغدغه‌های تعاونگران ذکر کرد و خواستار رسیدگی به آن در مجلس دهم شد. محمد جلیلیان با اشاره به بعد قانونگذاری و نظارت عملکرد نمایندگان مجلس گفت: با توجه به اینکه تعاون به عنوان یک رکن و پایه مهم در اقتصاد ملی مطرح است، از نمایندگان در مجلس دهم می‌خواهیم به یکی از مهم‌ترین خواسته‌های تعاونگران که اصلاح قانون تعاون است بیش از پیش توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: تعاون به عنوان یک رکن مهم اقتصادی برای آنکه روی پای خود بایستد و بدون اتکا به دولت خودکفا باشد در ابتدا به کمک نیاز دارد و یکی از این کمک‌ها رسیدگی به موارد مطرح در اصلاح قانون تعاون است. خواسته ما این است که بخش تعاون بدون اتکا به دولت به خودکفایی کامل برسد.

وی با اشاره به قوانین زائد در زمینه کسب وکار که پیش روی بخش تولید و تعاون وجود دارد، بر نقش هیات مقررات‌زدایی در این زمینه تاکید کرد و گفت: لازمه پیشرفت این بخش از میان برداشتن قوانین و مقررات زائد است. با توجه و نگاه ویژه به بخش تعاون از سوی مسوولان، علاوه بر اینکه اقتصاد نوپای تعاون به عنوان یک رکن اقتصادی به برنامه خود برای پیشرفت دست می‌یابد، می‌توان با پررنگ کردن نقش تعاون در اجرای اقتصاد مقاومتی به تاثیرگذاری این راهبرد نیز کمک کرد. برای آنکه مردم را در صحنه‌های اقتصادی به مشارکت واداشت، باید دارای برنامه بود و تعاون برنامه‌یی است که در این زمینه موثر واقع می‌شود.

جلیلیان یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش تعاون را مشکل مالیات بر ارزش افزوده ذکر کرد و گفت: به دلیل آنکه تعاونگران دارای دفاتر رسمی هستند، تعاون به عنوان بخش مظلومی واقع شده است که این مالیات را پرداخت می‌کند و از این رو بسیاری از تعاونی‌ها با ورشکستگی و تعطیلی روبه‌رو شده‌اند.

وی با تاکید بر نقش عدالت محوری و بخش تعاون در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی خواستار رسیدگی جدی نمایندگان در مجلس دهم به موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده و حل مشکلات تعاونگران شد. ضمن آنکه در واگذاری‌ها متاسفانه چیزی نصیب این بخش نشده است.

وی با اشاره به آیین‌نامه هیات وزیران در سال 92 و اولویت بخش تعاون برای واگذاری‌ها گفت: نه تنها تعاون در واگذاری‌ها مورد توجه قرار نگرفت بلکه محدودیت‌هایی ایجاد شد که تعاون نتواند در برخی بخش‌ها ورود کند و به اهداف خود برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر