کمک بانک‌ها به سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۹۲۹۱

رییس مجلس نهم شواری اسلامی در همایش تجلیل از تعاونگران برتر قم ابراز بیان داشت: نگاهم به آینده اقتصادی کشور مثبت است.

دکتر علی لاریجانی در این همایش که با حضور رییس و هیات رییسه اتاق تعاون و جمعی از نمایندگان مجلس و روسای اتحادیه‌ها در قم برگزار شد، با بیان اینکه با سهم 25درصدی تعاون که در سیاست‌های اصل 44 بر آن تاکید شده فاصله داریم، بر ارائه تسهیلات لازم به این بخش تاکید کرد. مسوولان اتاق تعاون با ارزیابی و بررسی مجدد این قانون، آن را برای دستیابی به سهم 25درصدی تعاون مورد دقت قرار دهند. لاریجانی با اشاره به فاصله‌یی که اکنون با این سهم داریم، تاکید کرد: باید به این موضوع پرداخت که چطور می‌توان این فاصله را طی کرد؛ نقص در کجاست در عدم اقبال مردم است یا تسهیلاتی که باید داده شود. باید به این بخش تسهیلات متوازن داده شود و دستیابی به این سهم با بررسی عادلانه قابل تحقق است.

وی به توفیقات برخی تعاونی‌ها از جمله تعاونی‌های مصرف و تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تاکیدات رهبری بر این بخش باید مشکلات فرهنگی پیش روی آن را بر طرف و با قوانین و کمک‌های بانکی راه را برای سهم تعاون در اقتصاد فراهم کرد.

لاریجانی با اشاره به توفیقات هسته‌ای، گفت: اکنون فضا برای وارسی مجدانه اقتصاد فراهم شده و باید از فرصت‌ها برای حل مشکلات استفاده کنیم.

وی به رکود، بیکاری و تعطیلی صنایع به عنوان مشکلات اقتصادی اشاره کرد و تاکید کرد: باید از منابع موجود برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم. در این شرایط که اقتصاد به سمت رشد حرکت می‌کند، بخش تعاون باید از فرصت‌ها استفاده کند و برای ارائه پیشنهادات اقتصادی پیش‌قدم باشد، بنابر این باید برای ارتقا این بخش پیشنهاداتی ارائه دهیم. وی با اشاره به بودجه سال آینده برای تعاون و برنامه ششم که به مجلس ارائه شده، گفت: این موارد می‌توانند تسهیلاتی را برای این بخش اقتصاد فراهم کنند و این فرصت خوبی است.

رییس مجلس با بیان اینکه باید از فرصت‌ها و زمینه‌های خوبی که در اقتصاد و کارآفرینی وجود دارد، استفاده کرد، گفت: در آینده مشکلات اقتصادی کشور بهبود می‌یابد و نگاه بنده به آینده اقتصادی مثبت است. مشکل فعلی کشور اقتصاد است و باید با اجرای اقتصاد مقاومتی و همفکری به سمت حل مشکلات اقتصادی برویم. متاسفانه برخی موارد مشاهده می‌شود که نزاع‌های سیاسی با مشکلات مردم سنخیتی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر